Ga naar inhoud

niesten en snot


snufstamper

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb 2 ontzettend lieve konijnen van 7 en 8 die me heel dierbaar zijn snuf en stampertje.

Ik ben de afgelopen jaren al wel wat keren naar de dierenarts geweest voor diverse verstoppingen, beroerte, beide gecastreerd en de vhd+myx vacc.

Ik had eerst een hele goede dierenarts, maar door een verhuizing ben ik nu 75km verwijderd van mijn vaste dierenarts.

Sinds jan is stampertje met en met gaan niesten van een beetje tot wel 10 keer 5 maal op een avond.

Ik ben een paar dagen later naar de dierenarts geweets bij ons over de grens in belgie, omdat ik zag dat er geen konijnendierenarts in mijn buurt woont en ik het zielig vond uitzien en op internet van snot had gelezen.

De d.a. zei dat het een allergische reactie was op iets en zeker geen snot aangezien hij geen koorts had en zijn poten niet vies had.

Maar zijn neus was wel iets nat en zijn oog leek wat tranerig dus daarom had ie maar ronaxan gegeven.

Maar 3 wkn later was t nog steeds niet verbeterd en leek het zelf erger aangezien er nu witte uitvloeing uit zijn neus kwam en zijn oog wat meer traande het rare is dat het alleen aan zijn li-kant is.

Ik weer naar de d.a. en deze zei dat t zeker een allergische reactie was en dat ik me zorgen om niets maakte.

Normaal zitten ze beneden in een aparte kamer waar ze 10 m2 hebben om te rennen en waar t niet tocht en de verwarming altijd aanstaat.

Maar savonds laat ik ze ook vaker boven rennen en toen merkte ik dat hij weer veel begon te niesten.

Ik heb ze toen een weekje apart gezet in de woonkamer in een hok en na e week nam het flink af en heb ik ze weer n beneden gezet.

Alleen sinds gisteren is t weer flink a de gang.

Stamper had gisteren zijn neus zelfs een beetje wit en sowieso nat en zijn li oog ook tranerig.

Nu ben ik me zorgen a t maken dat t toch snot is en dan ga je op internet lezen en lees je de meest enge dingen.

Alleen vertrouw ik die d.a. niet ik ben er al 2 keer geweest en elke keer weggestuurd met t gevoel dat ik overbezorgd was, ok hij heeft geen koorts en geen vieze poten en eet en drinkt normaal.

Maar het niesten wordt niet minder en zijn neus is nu ook met en met vies.

Die d.a. zei laatste keer dat snot bruin/geel was en niet wit.

Maar ik geloof deze niet echt meer.

Nu ben ik voornemens om morgen weer naar een andere d.a. te gaan in nvalkenswaard om die nogmaals te laten kijken.

Want ik geloof echt niet dat dit een allergische reactie is terwijl hij niets anders dan normaal heeft gekregen

Ik hoor graag van jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad voor een second opinion naar een andere DA gaan. Je hebt het over een DA in de buurt van Valkenswaard.. Mag ik vragen waar je woont? Ik woon zelf in die regio, ik ga naar Eindhoven met mijn konijnen omdat daar een hele goede DA zit. Hij heeft onze Nijn destijds ook behandeld voor snot. Misschien is dat ook iets voor jou?:

Dierenkliniek Stratum

Past. Dijkmansstraat 44

5611 RB Eindhoven

0402112450 Dierenarts Don de Bruin

http://www.dierenkliniekstratum.nl/

Overigens werden wij met het snot ook min of meer afgewimpeld door de DA waar we eerst naar toe gingen, hier in het dorp. Het is wel belangrijk zo snel mogelijk een goede DA te vinden, zeker als het echt snot/pasteurella is. Snot is heel hardnekkig en hoe eerder je er bij bent, hoe beter te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekkie werd ook niet goed behandeld met snot. Veel te weingi antibiotica en toen 'genezen' verklaard. Kwam ik een paar weken later bij een andere dierenarts en die zei dat de dosering te laag was en veel te kort antbiotica gegeven was. Foto's gemaakt, had hij er een longontsteking door gekregen. Gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Ik zou echt even op zoek gaan naar een goede kk dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .