Ga naar inhoud

Duplocilline en snot


Ilovebunny's

Aanbevolen berichten

Stimpy heeft nu inmiddels 16 injecties gehad met duplo maar zijn oogjes zijn nog ontstoken daar krijgt hij wel zalf voor maar het komt als ik het goed begrijp v.d pasteurella bacterie. Ik vroeg me af of je kan laten testen of de pasteurella weg is. Vandaag was zijn laatste injectie maar de kuur is al 2 keer verlengd. Is het aannemelijk dat een konijn nog beter wordt na 16 injecties? Zijn neusje lijkt niet meer vies maar dat kan per dag verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je het kunt laten testen weet ik eigenlijk niet. Nijn heeft hier denk ik totaal zo'n 20 injecties gehad, de laatste week hiervan (nog ongeveer 3 injecties), heeft hij geen snotneus meer gehad. Het is natuurlijk bij elk konijn anders, meestal is het zo hoe langer ze er mee rond lopen, hoe langer ze behandeld moeten worden. Als het al en stuk minder is als ik het begin, zou ik zeggen dat je een heel eind op weg bent. Ik zou even contact opnemen met je DA en naar zijn mening vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn snot heeft, ligt het eraan hoe lang hij het heeft, hoe lang de behandeling moet duren. De behandeling moet namelijk 50% zijn van de tijd dat het konijn snot heeft.

Dus als het konijn 2 maanden snot heeft, dan moet je 1 maand behandelen.

Er zijn verschillende middelen die je kunt gebruiken tegen snot, daar is duplocilline (penicilline) er 1 van die goed werkt (of dat goed zou moeten doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor de reacties. Dus 16 is nog niet eens zo gek veel. Dan bel ik morgen meteen de dierenarts even en dan vraag ik ook naar jouw verhaal kaatje' date=' eens kijken wat ze hierop zeggen.[/quote']

Dat is een verhaal wat ik van een konijnkundige dierenarts heb gelezen, dus ik vertrouw daar wel op. Er is ook een ander middel dat ook goed schijnt te helpen tegen snot, alleen is de dosering daarvan voor konijnen nog niet zeker. Dit moet bij hond/kat via injectie eens in de 3 dagen gegeven worden, bij konijnen wordt dit ook aangehouden. Weet alleen even niet zo goed meer welk middel dat was, maar ik heb het in een ander topic over pasteurella neergezet.

Dit topic http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33682-pasteurella-christo-josefien.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo' date=' heb vandaag weer 6 spuitjes opgehaald. Ik hoop dat het nu eindelijk weg gaat. Kaatje dat spul wat jij bedoelt is Doxoral. Ik zal het onthouden tnx.[/quote']

Ja, het staat ook in het andere topic, daarom gaf ik dat topic ook, daar had ik meer informatie staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De tanden zijn al door twee da-sen nagekeken dus dat kan het niet zijn. Cindy mocht het idd gronisch blijken te zijn kan hij dan nooit gecastreerd worden?

Je kan het chronich houden......en daar begint het aardig op te lijken.

Je weet zeker dat er geen tand, kies afwijking zit?

Snot laten testen voor de juiste ab....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat witte uitvloeisel heeft ie al een maand niet gehad. Hij is begonnen met Duplo toen hij 3 maanden was. Hij heeft het vanaf zijn geboorte dus 3 maanden gehad en heeft nu gedurende 50 dagen duplo gehad.

Pssst een foto van zijn binnen kant van zijn voor pootjes graag
dinsdagpootje.jpg

dinsdagpootjeb.jpg

Zie hier een konijnenoor en een konijnenpoot ;)

aangepast door Ilovebunny's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken... 3 maanden heeft ie snot aan de neus gehad? Dan moet er 1,5 maand duplocilline gegeven worden. 50 dagen is dan genoeg :)

Maar als ie pas na 3 maanden is behandeld tot nu (ik weet niet wanneer de snot weg is gegaan?). Maar na verdwijning van de symptomen moet nog de helft van de tijd dat is het heeft gehad behandeld worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .