Ga naar inhoud

Lelie moet onder het mes


Mie

Aanbevolen berichten

Vanmorgen zag ik een dikke bult bij de linker schouder van Lelie, weet heel zeker dat die er niet was gisteren. Niet zo groot in ieder geval, want dan had ik hem zeker opgemerkt! Hups, alweer naar de DA. (De afgelopen maanden zijn we om de haverklap daar te vinden: Knobbel/sterillisatie bij de ene poes. Ziekte/medicijnen/euthanasie van konijntje Emma. Gescheurde ooglid van konijntje Florus. Afgelopen vrijdag met de andere poes voor een grote knobbel geweest - zal waarschijnlijk ook operatie worden - en nu Lelie...) Moet zeggen dat ik het dan ook even gehad heb eigenlijk! Ze dachten eerst aan een vetbult.... maar het bleek ingekapseld te zijn en moet dus verwijderd worden. As dinsdag...

Ik ben nu ook bang dat de koppeling na een dag apart weer moeizaam zal verlopen. Ze zitten nu 2,5 week samen, en het is niet steeds koek en ei geweest. Maar moet ze na die ingreep nou ook apart zitten? Ze heeft natuurlijk wel een hechting straks. En de nijntjes kunnen aardig tekeer gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me inderdaad verstandig om haar even apart te houden na de castratie.

De dierenarts kan als het goed is wel onderhuids hechten, maar waarschijnlijk komt er dan toch nog 1 hechting die niet onder de huid zit. Deze is om het laatste stukje openstaande huid dicht te krijgen, of ze moeten dat laatste stukje lijmen, dan heb je helemaal geen hechtingen aan de buitenkant.

Maar sowieso voor de rust na de narcose moet ze wel even apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey! :party:

Heb net een belletje van Huize Pluis gekregen! De bult van Lelie is een reactie op de Myx-enting!!! Helemaal niet nodig om te opereren dus. Oh wat spaar ik de kleine meid voor een hoop ellende! Klopt dat ze toen hadden gezegd dat er een bult kon ontstaan.. maar ik dacht dat dat snel moest gebeuren, niet 2,5 week later. Hihi. Blij dat ik hun gemaild heb zeg..... :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet niet of de DA daar gewoon even niet aan gedacht had. Maar aan de andere kant... ze waren met z'n 2en. Assistente erbij dan wel, maar toch - zij moet ook het een en ander weten natuurlijk. Ik was wel benieuwd hoe ze aan de telefoon zouden reageren op het afzeggen, maar dat viel me mee. Had (uiteraard) een hele andere assistente aan de foon, en zij zei: "ja, inderdaad, dat kan heel goed een ent-reactie zijn. En de bult kan nog even een poos blijven, hoeft niet verwijderd te worden". :yes:

Iemand daar is het dus met me eens :he: Da's fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .