Ga naar inhoud

Tandje los . Wat moet ik doen ?


stamper3

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met een groot probleem. Ik dus namelijk een konijn en die zijn tanden zijn heel slecht! Ze blijven maar door groeien. Ik ben al heel vaak naar de dierenarts gegaan om ze te laten knippen. De DA zei dat ik weinig droogvoer , maar veel hooi en een knaagsteen moet geven.

Maar helaas helpt dat niet. Gisteren heb ik gezien dat zijn linkse ondertand(snijtand) voor de rechtse staat. En vandaag ging ik nog eens kijken naar zijn tandjes en zijn linkse tand hangt er gwn een beetje. En het was ook aan het bloeden! Dus ik denk dat zijn tandje er uit is . Ik durf er echt niet aankomen. Maar gaat dat tandje nu terug groeien of niet ? Ik hoop van wel! Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagstenen zijn slecht voor konijnen, krijgen ze blaas en nierstenen van.

Als je niet vertrouwt, naar de DA gaan. Zeker als een tand los zit, dan kan hij problemen krijgen met eten. En als dat lang duurt gaan zn darmen stilliggen ben ben je nog verder van huis. Naar de DA dus en geen knaagsteen meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

direct naar een DA gaan die wel verstand heeft van konijnen! de tanden kunnen beter geveild worden ipv geknipt (dan kunnen ze splijten) en een knaagsteen is echt heel erg slecht. ik denk dat je er het beste aan doet om de tanden te laten trekken al zal er ook niets anders op zitten als ze los zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de snijtanden verwijderd worden groeien ze niet meer terug, maar als je konijn steeds weer problemen met zijn voortanden heeft is het uiteindelijk veel prettiger als die er uit gaan. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het hooi en groente in kleine stukjes moet zodat hij het goed kan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

groeien die snijtanden dan terug ?

Nee, maar ze kunnen goed leven zonder.

Je moet alleen wel echt een andere dierenarts gaan zoeken. Een DA die een knaagsteen aanbeveelt? Die is in mijn ogen niet konijnkundig. De tanden zouden ook geslepen moeten worden ipv. geknipt.

Succes. Hier op BB staat ook een lijst met KKDA's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ze allemaal apart gezet .

De gecastreerde mannetjes bij elkaar in een groott hok. En de meisjes bij elkaar.

Maar helaas moet ik eind dit jaar ze wegdoen. :(

Want we gaan verhuizen en we hebben daar geen plaats.

Dus vraag ik aan mijn vrienden of dat zij geen konijntje willen. Mijn ouders willen ze naar een kinderboerderij brengen maar dat wil ik niet! Want dan kunnen ze mss sterven van de stres. En ik wil ze maar alleen aan mensen geven die ik ken, vertrouw of dicht bij mij wonen. Dan kan ik ze nog eens bezoeken. :)

Maar toch ga ik nog blijven zagen om ze toch te houden! ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .