Ga naar inhoud

rode oogjes


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Babbel is een weekje of 2 geleden erg verkouden geweest, Op dit moment heeft hij last van rode randen om zijn oogjes en natte oogjes waar ook wit spul uit komt (zoals een mens siepjes in de ogen kan hebben heeft hij daar wit spul zitten) ik behandel het nu met gekookt afgekoeld water en dan wat witte vaseline er rondomheen (dus niet in de oogjes) maar het lijkt niks te helpen. morgenochtend ga ik met hem naar de dierenarts. hij eet-drinkt-keutelt-plast prima en is ontzettend levendig. iemand toch enig idee wat dit zou kunnen zijn? las iets over tandjes?kan het ook een ontsteking zijn? ik maak me nogal zorgen aangezien konijnen erg goed de schijn op kunnen houden met ziek ziijn..... iemand enig idee? morgen ga ik zowiezo naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd ontstoke, ik heb hier ook 2 konijnen zitten met ontstokken oogjes.

1 konijn ben ik al 3 weken aan het zalven en 2 weken medicatie geven, en er zit ook witte vloeistof zijn, waarschijnlij kis het een bacterie niet te pakken is, ik denk dat dit bij jou miss ook het geval is. je kunt ook zalfjes halen bij de DA, en dat er op smeren. mocht het niet helpen kun je met medicijnen. tot zover ben ik gekomen !

succes bij de da, ik ben benieuwd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 10 over half 6 moeten we bij de dierenarts zijn. Nu maar hopen dat het niks ernstigs is en hij zich braaf gedraagd want ik moet lopend met hem naar de dierenarts (geen auto meer). Iemand hier ervaring met de fiets, lijkt me niet echt handig met een reiskoffer of wel? Anders zijn alle tips welkom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij de dierenarts geweest en babbel heeft snot gehad :gasp:. Het meeste heeft zijn lijfje zelf allemaal al opgelost maar hij heeft als extra nog een kuurtje ab gekregen. Zijn oogjes zagen er best goed uit maar hij haalde er wel uit dat ze ontstoken zijn geweest. De gaasjes met afgekoeld gekookt water en vaseline heeft wel heel erg goed gedaan.

Ik hou hem goed in de gaten maar zoals ik het nu begreep zag hij er best goed uit. Ik maak braaf mijn kuurtje af met hem en als ik het niet vertrouw ga ik weer terug. Ik ben lopend gegaan en in het begin dat ik hem op mijn borst zette en inpakte stribbelde hij wel tegen maar onderweg was hij hartstikke rustig, bij de dierenarts liet hij me niet meer los en zat helemaal te shaken, echt zielig.... Terug vond hij er niks meer aan met bijten in mijn rits en heel hard tandenknarsen. Hij ligt nu te slapen. Op zich was lopend best te doen maar ook best zwaar met zo'n konijntje in je armen, ik heb nog nooit zoveel sjans gehad onderweg, of beter gezegd, babbel. Iedereen vond hem lief en wilde hem aaien enzo :bounce::love:. Ik wilde het niet op de fiets doen want ik was bang dat hij kou zou vatten in die reisbox achterin aangezien het een binnennijn is... Tot zover.... Nu de ab zijn werk laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag terug geweest met babbel naar de dierenarts omdat de baytrill niet aanslaat en babbel weer heel natte oogjes heeft. De dierenarts zei dat het eigenlijk een steeds terug kerend probleem is met snot en hij daar tot een jaar of 2 goed mee kan leven maar daarna gaat hij er wel heel veel last van krijgen. Babbel eet nu ook minder groen dan normaal (normaal 2 volle bakken op een dag, nu nog niet eens de helft). Babbel had hele kleine haakjes op de tanden maar dat zou niet voor problemen moeten zorgen. De dierenarts zei dat oogdruppels niet veel zin hebben als behandelmethode en als hij vrijdag nog niet goed eet hij toch onder narcose zal moeten om naar de kiezen te kijken en de traanbuizen door te spoelen maar als het echt snot is het steeds een terug kerend probleem zal worden. Wat is jullie visie hierop? Ik wil graag jullie adviezen horen.Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.... Ik wil alles voor hem doen om hem het beste te geven maar wat is in dit geval wijsheid? Mijn gevoel zegt dat traanbuizen doorspoelen wel degelijk goed zou kunnen helpen maar wie zegt dat mij gevoel juist is?..... Wie ow wie heeft er een goed advies voor mij en goede tips? Ik zelf weet het even niet meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu antibiotica gebruikt, misschien kan je overgaan op penicilline? Dat moet echter wel ge-ent worden....

In elk geval denk ik dat het wel goed is om naar de kiezen te kijken, dit is vaak ook een oorzaak als de DA dan toch bezig is kan je altijd ook meteen doorgaan met de traanbuisjes denk ik zo.

In elk geval is snot heel moeilijk..... weet er alles van. Heb vandaag mogen stoppen met enten, na 4 weken dagelijks spuiten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .