Ga naar inhoud

onstoken geslachtsdeel !>HELP !


lisa&konijntjes.

Aanbevolen berichten

vanochtend heeft mijn opa naar onze twee konijntjes van 4 weken gekeken naar het geslacht. het zijn twee vrouwtjes.:mdr:

nou heeft hij opgemerkt dat er bij 1, die was sowieso al wel zwakker, het geslachtsdeel vuurrood is van binnen.

ik heb geen idee wat te doen. ze had ook al wel eens last van plakpoep, dat hebben we toen schoongemaakt en toen viel ons het ook al op...

maar weten jullie wat k moet doen ? naar de DA ? ik heb echt geen ideee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een oepsnestje. we hebben toch nog maar niet gebeld, omdat maandag ons mannetjeskonijn gecastreerd wordt:pen mijn moeder vraagt het dan wel...

maar nu .. ik ben zo ongrust ! ik had ze even lekker in de ren in de schuur laten spelen. vonden ze helemaal geweldig. was even met mijn vader en zusje naar de welkoop geweest voor dierenvoer....komen we terug; zie ik dat er bij een plasje urine bloed ligt !:oh:

coccidiose ?:aww:

heeeeeeeeelp.:shocked: mijn moeder is nu boodschappen aan het doen, maar als ze terug is vraag ik haar meteen de DA te bellen....

HELP ! mijn kleine snoepie....:

lisa-and-konijntjes--7521-albums-nieuwelingetjes-2010-picture25682-smeltsmelt-onze-lieve-dotje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohja, even nog snel iets... het was lichtrood met een klein rood 'stukje'..ik heb echt geen idee, hoe of wat ?!

het is sowieso duidelijk dat dit konijntje zwakker is:

plakpoep

geïriteerd geslachtsorgaan

bloed in urine

& ik tilde haar op, en er zat ook wat bloed in 1 plukje haar....:$

deze twee zijn ook al weg bij mams, ivm met een tweede nestje dat er al was(dubbeloeps).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ja misschien toch nog even bellen.

ben al druk aan het zoeken op internet wat het zou kunnen zijn, maar daar komt niet echt veel uit.

stel dat het blaasstenen zijn, dan moet dit waarschijnlijk operatief behandeld moeten worden, dit betalen mijn ouders liever niet meer. medicijnen willen ze nog wel.....maar een hele operatie...

aangezien we ook al met haar plakpoep heen zijn geweest, toen heeft ze ook al een antibioticaspuit gehad & binnenstappen bij de DA is ook al 13 euro. dus toen waren we ook al 20 kwijt......dat loopt wel heel duur op vinden me ouders en omdat we na zo'n behandeling ook niet eens weten of ze het dan haalt.....

maar wie weet is het heel wat anders dan blaasstenen...ik weeet het niet.

gelukkig zouden ze medicatie nog wel willen doen

ze is ook nog maar 5 weken oud, ik weet niet eens of ze haar in dat geval kunnen opereren.

tja, dan vraag ik mijn moeder zo toch nog wel even te bellen denk ik....

aangepast door lisa&konijntjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

met al 20 euro bedoel ik: alleen voor een prikje.;) & natuurlijk gaan we wel naar de dierenarts voor onze konijntjes ! alleen mijn ouders weten nog niet of ze dan wel een hele operatie willen laten doen bij zo'n klein ukkie van 5 weken...aangezien we ook nog niet eens weten of het wel oplost & of ze die operatie overleefd...willen we daar eerst meer info over.

maar we gaan echt wel naar de dierenarts met ze hoor ! natuurlijk !:$

& misschien heb ik het in het vorige bericht een beetje verkeerd gezegd allemaal...:$

maar denk alsjeblieft niet dat we de konijntjes gewoon laten lijden en dat we er niks aan doen. . . . .!dat is absoluut niet zo..

aangepast door lisa&konijntjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar blaasstenen, kan dat wel als ze zo jong zijn? dat is toch ook iets wat op bouwt? dat heeft tijd nodig om te ontstaan toch? maar weet je zeker dat het bloed was in de urine? urine van een konijntje kan ook wat roodachtig zijn. Maar toen mijn stel had gevochten en mijn ram in zn gedslacht was gebeten (ja wie gaat er dan ook op het hoofd van zn vriendin rijden!) zij mijn DA dat ik goed ik de gaten moest houden of hij wel plaste. omdat het kon gaan zwellen waardoor de plasbuis dicht gedrukt kan worden. en alsze niet kunnen plassen gaan ze dood

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik weet niet of het blaasstenen zijn hoor.;) maar dat was iets wat in het mogelijke "lijstje" paste . haha.

tja eerst lag er gele urine, waarna er een roodje plasje tezien was. het was licht rood met een klein rood"stukje"erin...:$

maar verder gaat het goed met dr. ze springt het binnenhok in en uit en huppelt gewoon vrolijk:love: misschien valt het ook gewoon wel mee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik weet niet of het blaasstenen zijn hoor.;) maar dat was iets wat in het mogelijke "lijstje" paste . haha.

tja eerst lag er gele urine, waarna er een roodje plasje tezien was. het was licht rood met een klein rood"stukje"erin...:$

Speculeren kan, maar je hebt er niets aan zolang je niet weet wat het echt is. Daarnaast kun je jezelf alleen maar onnodig ongerust maken.

maar verder gaat het goed met dr. ze springt het binnenhok in en uit en huppelt gewoon vrolijk:love: misschien valt het ook gewoon wel mee hoor.

Bloed plassen, diarree en ontstekingen geeft aan dat het niet mee valt, hier is echt wat aan de hand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .