Ga naar inhoud

ze gaat achteruit :( :( :(


Aileen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik Konijn al 2x haar kont moeten wassen want had ontlasting daar aan zitten. Ze is ook bijna helemaal verlamd aan haar achterpoten. Ze sleept meer met de achterpoten dan lopen.

Ze eet wel goed en is alert op alles.

Ik vind het erg moeilijk om haar zo te moeten zien. Wilhelmina park zegt dat je met 1 week verbetering moet gaan zien en vandaag is het dag 3 dat ze behandeld wordt met panacur.

Aangezien ze vandaag meer achteruit is gegaan denk ik niet dat de panacur zal aanslaan. Denk dat er al te veel is beschadigd in haar lichaampje.

Hoe het nu is vind ik dat niet meer konijnwaardig.

Zouden jullie mij aub willen vertellen wat jullie in mij situatie zouden doen?

toch met 1 week afwachten of is het nu een "goede" moment om haar te laten gaan?

Ik heb niet meer zo'n goede vertrouwen in de dierenarts aangezien ze verkeerde diagnose hebben gegeven en te korte kuur hebben meegegeven.

Ik wil dus op mijn gevoel en verstand af gaan.

Mensen in mijn omgeving zegt de ene wacht af tot 1 week om is en de andere zegt ik had haar al lang laten inslapen. Dat zijn mensen die er geen verstand van hebben, dus ik heb daar niet veel aan.

Sorry als jullie gek worden van al mijn vragen, maar ik geef gewoon heel veel om haar en ik ben onzeker in dit situatie omdat ik het nooit eerder heb meegemaakt bij me konijnen.

In ieder geval ben ik erg blij dat jullie mij tot nu toe goed hebben geholpen.

p.s. ik heb zojuist panacur gehaald voor Breezer uit voorzorg. Nu is het uitzoeken hoe ik hem dat moet geven.

aangepast door Aileen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg! Ik kan je niet adviseren of het moment van inslapen al is aangebroken... Dat kon ik met mijn eigen voedster ook niet. Ik heb het echt op aanraden van mijn DA gedaan. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe, meid! Ik leef met je mee! Probeer op je gevoel af te gaan. Dit is wat degene die mijn voedster healings heeft gegeven, misschien heb je daar iets aan:

Praat tegen haar en geloof me ze begrijpt wat je zegt. Het kan in gedachte maar ook pratende. Neem haar lekker op schoot en vraag haar jouw de komende dagen een sein/ impuls/ gedachte/ nummer op radio of iets dergelijks te geven om duidelijk te maken wat je moet doen…. omdat je het zelf ook niet weet maar zoveel van haar houdt en dat dat daarom zo moeilijk is. Zij voelt het, echt! Beloof haar dat je de voor haar beste beslissing neemt en jullie altijd samen blijven. Het klinkt voor jou misschien heel raar, maar het is waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kent je eigen konijn beter dan wie dan ook. Luister naar je eigen gevoel en dat van je konijn.

Ik ken het proleem!!! Ik ben Stamper nu aan het behandelen met panacur sinds 16 februari. En het gaat steeds op en af. De ene dag zit hij heel lang recht op en de andere dag ligt hij constant op zijn zij en kan hij zelf niet overeind komen. Ik zie verbetering want ik ken hem door en door. Het gaat alleen super langzaam!! Ik vind het zelf ook erg moeilijk maar ik heb besloten om nog niet op te geven.

Vorig jaar heeft hij dit ook gehad en toen duurde het ook weken lang (paar maanden) voordat hij de oude was. Hij had toen ook nog maden erbij dus dat was dubbelop.

Het is heel moeilijk in te schatten wat je moet doen. Succes ermee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, dit is geen makkelijke situatie voor je. Ik vind dat het dan ook heel sterk van je dat je vooral nadenkt over het wel of niet konijnwaardig leven dat je nijn nu heeft.

Toch is het echt een beslissing die jij helemaal zelf moet maken, ook al vraag je ons wat te doen. Dat is bijna niet te beoordelen van veraf.

Mijn mening doet er wat dit betreft niet toe, ik kan niet voor je beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon heartwrenching om je konijn zo te zien...Waarschijnlijk zit je ook steeds met een knoop in je maag van ellende en is het slapen 's nachts ook geen pretje...EC is gewoon een hoop ellende! Ik kan je ook niet vertellen wat je meot doen...bij Oscar had ik heel lang de hoop dat het geod zou komen, ondanks dat hij er vele malen erger aan toe was dan jouw konijn, omdat mijn DA zei dat het goed zou komen...totdat hij hoorde dat Oscar ook lichamelijk helemaal tolde. Zijn lichaam was dus wél te erg aangetast. Op de dag dat ik oscar heb laten inslapen, ben ik eerst nog helemaal naar de Wilhelminakliniek gereden voor een second opinion. Pas toen ze daar zeiden dat ze echt niks meer konden doen, heb ik het opgegeven en heb ik Oscar laten gaan. Misschien is dit ook een idee voor jou...Ze zijn niet perfect bij de wilhelminakliniek maar ze zijn naar mijn idee wel kundig als het aankomt op konijnen met EC...Misschien zien zij wel heil in jouw situatie en nemen ze je beestje 3 dagen op voor een intensievere behandeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bij de dierenarts geweest. Ik kon het niet laten. Mijn gevoel zei er heen gaan!

We hadden nu een andere dierenarts en die is toevallig goed bevriend met de konijnkundige dierenarts in Wilhelmina Park en is goed bekend met E. Cuniculi.

Hij heeft me konijntje nog een kans gegeven. Hij vond het nog niet waard om haar te laten gaan.

Hij zei dat er veel onderzoeken zijn naar E.Cuniculi en dat ze nog niet altijd kunnen bewijzen of de konijn dat daadwerkelijk heeft en de behandeling altijd aanslaat.

er zijn 3 dingen wat Konijn kan hebben: E. Cuniculi, Hersenstumor of Hersenvliesontsteking.

Zij heeft helemaal niets aan de darmen gehad zei hij, want hij had haar onderzocht van top tot teen.

Ik moet door blijven gaan met Panacur en ze heeft oa antibiotica spuiten gehad. en heb ook antibiotica mee gekregen die ik oraal moet geven.

Hij zei dat Konijn geen pijn lijdt. Dus hoop dat het zo is. Zij eet echt goed, dus dat is een teken dat konijn geen pijn lijdt zegt ie.

Zolang zij niet nog meer achteruit gaat moeten we door blijven gaan met de medicijnen. Zodra ze gaat wiegen met haar hoofd (of scheef houden) of ze stopt met eten of of of dan is het een afgelopen zaak.

Het kan een paar dagen duren voor je verbetering ziet, maar het kan ook een paar weken duren.

Nog niet opgeven zei hij. Ze maakt nog een kansje en ze is dat wel waard!!

Zo lang ze zichzelf nog kan redden moet ik haar buiten laten dat is het minst stressvol voor de konijn.

Ik denk niet dat het nog goed komt, maar ik zet nog door voor d'r!! Ben sinds vorige week al minstens 120 euro armer, maar dat is de moeite waard. Al zou het 1000 euro kosten bij wijze van. We hebben dan tenminste wel gedaan wat we konden doen voor d'r.

Nu is het weer afwachten...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Aileen !

Stel vooral je vragen hier en denk nooit dat dat 'te veel' is.

Je bent zo voor je konijn aan het streven naar een lichtpuntje dat niemand je dat kwalijk zal nemen !

Verder sluit ik me aan bij wat anderen al zeggen: Volg je gevoel...zoals je nu weer naar de dierenarts geweest bent....

Het overkomt me niet vaak, maar ik kreeg kippenvel van je verhaal..

Je zet jezelf zo voor 100% in, dat welke kant het ook op gaat..Je echt alles gedaan hebt.

Voor nu is het investeren: zorgen dat ze zo konijnwaardig mogelijk kan leven...gelukkig is het niet meer zo koud buiten... en verder hopen en duimen dat je iets van verbetering kan gaan zien..

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een nare situatie voor jou en je nijn! Ik kan je niet zeggen wat het beste is, dat kun jij alleen bepalen, eventueel in overleg met een DA waar jij vertrouwen in hebt.

Maar wat je uiteindelijk ook kiest en hoe het ook gaat lopen, verwijt je zelf alsjeblieft niets!

Volgens mij ben jij ontzettend bezig met wat het beste is voor je nijn, dus wat je ook doet, je bedoelingen zijn goed, dus vertrouw op jezelf en op je gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu stabiel zeg maar. Ze is verlamd maar ze lijkt zich goed te redden. Ze kan alleen niet meer op de wc bak gaan omdat die te hoog is om er op te kunnen komen. Maar goed, we blijven moed houden!!

Ze heeft afgelopen nacht en vanmorgen goed gegeten in haar nachthok (is zo gemaakt dat alleen Konijn er door heen kan en Breezer niet omdat hij een vreetzak is).

Vanmorgen weer medicijnen gegeven. Arme meiske is nu bang voor mij. Als ze mij ziet dan wordt ze bang. Ze weet dat er dan iets naars gaat gebeuren. Als ze bij me op schoot zit dan probeert ze steeds op me te kruipen of een donkere plek opzoeken. Dus ik doe alleen snel medicijnen geven en weer snel in haar hok gedaan, zo min mogelijk stress bezorgen.

Toen was Breezer aan de beurt. Ik heb Panacur tussen witlof gedaan en laten intrekken, maar hij lust het niet. Na een hapje kijkt ie al vies en ruikt er vies aan. Dus ik doe het nu in de soepstengel. Niet echt gezond maar daar doet hij er een moord voor. Dus soepstengel door midden breken en daar in panacur doen en dan geven. op die manier eet ie het wel op. eerst een stukje met panacur en dan een stukje niet etc. Konijn kwam meteen naar buiten in de ren en ze wilde ook een stukje hebben. Breezer zat niet in de ren omdat Konijn anders ook dat stukje wilt waar panacur in zit. Dus heb ik door de gaas Konijn ook een stukje gegeven. Niet echt gezond maar ze heeft het wel verdient om verwend te worden.

Dus het is stabiel nu... ben benieuwd hoe het straks met d'r is. Tot die tijd zal ik niet bij haar gaan kijken. Zo kan ze bijkomen van de stress en zodat zij haar eigen dingetjes kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Aileen !

Stel vooral je vragen hier en denk nooit dat dat 'te veel' is.

Je bent zo voor je konijn aan het streven naar een lichtpuntje dat niemand je dat kwalijk zal nemen !

Verder sluit ik me aan bij wat anderen al zeggen: Volg je gevoel...zoals je nu weer naar de dierenarts geweest bent....

Het overkomt me niet vaak, maar ik kreeg kippenvel van je verhaal..

Je zet jezelf zo voor 100% in, dat welke kant het ook op gaat..Je echt alles gedaan hebt.

Voor nu is het investeren: zorgen dat ze zo konijnwaardig mogelijk kan leven...gelukkig is het niet meer zo koud buiten... en verder hopen en duimen dat je iets van verbetering kan gaan zien..

Succes !

Dank je wel voor je lieve berichtje:)

Ook iedereen bedankt voor jullie berichten!! Dat doet me goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel sterkte, het is echt niet leuk om je diertje zo ziek te zien.

maar voor je inzet en liefde verdien je een dikke pluim!

Je schrijft dat ze bang voor je wordt ivm medicijnen geven, Bikkel had dat hier ook, hij werd alleen niet bang maar plaste van boosheid op de bank, hier gaven we altijd de medicijnen, ik heb door op de bank wat lekkers te geven het kunnen veranderen dat de bank ook positief kan zijn dus misschien kan je door haar tussendoor te aaien en iets lekkers te geven haar laten wennen dat je niet alleen vervelend bent....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de tips :) Maar ik heb dat ook geprobeerd maar ze neemt dan niets van mij aan. Ze is heel erg gek op soepstengel maar krijgt dat maar heeel soms een heel klein stukje omdat het slecht is. Maar nu geef ik haar dat elke dag. Als ze op me schoot zit neemt ze niets van me aan helaas. 1 seconde nadat ze weer in d'r hok is haalt ze dat wel uit m'n handen ;)

Ze is gewoon veel te bang. Ze is ook niet gewend om opgepakt te worden.

Dat moet maar even, is voor haar bestwil al zal ze dat nooit kunnen begrijpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .