Ga naar inhoud

RIP Boo


hartjep

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Afgelopen nacht is 1 van mijn konijntjes overleden.

Hij was al heel erg mager, terwijl hij hetzelfde voer als zijn broertje kreeg.

Dat broertje had ook nergens last van.

Hij was mooi op gewicht volgens mij.

Ze zaten buiten in een hokje, maar met een zeil er over heen, zodat ze wind er niet in kwam..

Wie kan mij vertellen want mijn konijntje had?

Ik mis hem heel erg...

):

aangepast door hartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..wormen kan..

Verkeerd voer, kan ook...of gebrek aan goed voer..

Je hebt er nu niets meer aan, maar misschiendat je een volgende keer eerder op zoek kan gaan wat er mis is en niet wacht tot het te laat is...

Vandaar dat het verstandig is dat je je aangemeld hebt hier, zodat je kan lezen en onderzoeken of je overgebleven konijntje inderdaad goed voer en een goede verzorging krijgt...zodat de kans dat een konijntje daar aan overlijdt, zo klein mogelijk wordt.

Ondertussen sterkte met het verlies van je konijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kunnen we nu zeggen dat het wormen zijn?

Misschien had hij wel last van haakjes of iets anders waardoor het beestje niet goed at. Of had het andere nijntje last van hoknijd, maar dan met het voer. We weten het niet.

In ieder geval veel sterkte, en lees je een beetje in hier. Ik, en vele anderen, hebben hier veel van opgestoken.

Wat geef je je nijntjes allemaal te eten (snoep, snacks, merk van het voer,hooi).?

Genoeg water?

etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd om gelijk maar te zeggen dat het wormen waren. Er zijn legio verklaringen voor vermagering, wormen is er maar een van. Zonder iets van een voorgeschiedenis te weten of sowieso ook maar iets van het konijn kun je toch geen conclusies trekken? Twee broertjes samen in een hok, het zou zomaar kunnen dat daar een verklaring gezocht moet worden. Maar ook gebitsproblemen, darmproblemen, aangeboren afwijking en nog veel meer zouden de oorzaak kunnen zijn. Als laatste is er nog de mogelijkheid dat het mager zijn helemaal niets te maken heeft met het overlijden. Trouwens, ik vind het best een beetje vreemd: het konijn was mager maar toch goed op gewicht???

Hartjep: sterkte met het verlies, het is nooit fijn een diertje te verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd om gelijk maar te zeggen dat het wormen waren. Er zijn legio verklaringen voor vermagering, wormen is er maar een van. Zonder iets van een voorgeschiedenis te weten of sowieso ook maar iets van het konijn kun je toch geen conclusies trekken? Twee broertjes samen in een hok, het zou zomaar kunnen dat daar een verklaring gezocht moet worden. Maar ook gebitsproblemen, darmproblemen, aangeboren afwijking en nog veel meer zouden de oorzaak kunnen zijn. Als laatste is er nog de mogelijkheid dat het mager zijn helemaal niets te maken heeft met het overlijden. Trouwens, ik vind het best een beetje vreemd: het konijn was mager maar toch goed op gewicht???

Hartjep: sterkte met het verlies, het is nooit fijn een diertje te verliezen.

Precies mijn punt.

Ik denk dat ze bedoelt dat het nijntje wat overleden is mager was, maar het broertje goed at, DIE was goed op gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .