Ga naar inhoud

20mg, hoeveel ml is dat?


Aileen

Aanbevolen berichten

Nee, 20 mg is niet hetzelfde als 2 ml. Er zal op de verpakking waarschijnlijk staan hoeveel vloeistof er in totaal in het flesje zit (totaal aantal ml) en hoeveel mg per ml Panacur erin zit.

Als jij dan weet hoeveel mg jouw konijnen per kg lichaamsgewicht mogen hebben, kun je uitrekenen hoeveel ml je mag geven.

Als je het niet begrijpt, zet je deze getallen anders even hier neer, dan reken ik het wel voor je uit.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet begrijp dat jouw DA dat niet voor je uitrekent, want het kan gevaarlijk zijn!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen bijsluiter erbij gekregen :s ze hebben als ik goed bekijk is het vloeibare panacur (wit van kleur) in een klein potje gedaan en dan sticker op gedaan dat het panacur 2,5 % 10ml is en dat ik 2x daags 0,5ml moet geven.

Wilhelmina Park heeft mij gemaild met 20mg / kg moet geven. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel dat nou is in ml.

Zolang ik niet zeker weet blijf ik gewoom 0,5ml geven.

Breezer wil ik ook gaan behandelen zoals Wilhelmina Park mij ook heeft aangeraden.

Ik ben nu kijken op internet of ik die niet zo kan bestellen (scheelt ook veel in de prijs denk ik), ook voor Konijn en anders toch proberen om via de dierenarts meer te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom op 0,125 mg per de 0,5 ml die je geeft uit. (0,25 mg per ml) Ik weet niet hoeveel je konijnen wegen?

Konijn weegt rond de 1 kg, het schommelt bij haar. Heel precies weet ik niet. Straks nog eens goed wegen. Hoeveel ml zal Konijn moeten hebben volgens jou?

Breezer heb ik nog nooit gewogen maar hij is een FH en zal ergens tussen 6 en 7 kg wegen denk ik. Maar moet hem nog gaan wegen voor hij behandeld wordt. Moet nog Panacur voor hem gaan kopen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits ik het dus goed heb uitgerekend (misschien is er hier een beter rekenwonder dan ik?) heeft je konijn van een kilo dus 20 mg nodig. Als het 0,25 mg per ml klopt, moet ze dus ongeveer een ml per dag hebben en klopt het dus wat je haar geeft.

Bij Breezer moet je dus heel wat meer gaan geven. Maar misschien dat je dat het beste aan de assistente kan vragen. Ik vind het zelf geen goed idee om zelf te gaan knutselen aan hoeveel je een konijn moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .