Ga naar inhoud

Bakjes...


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Hallo !!

Mijn konijnen krijgen care+ junior gemengd met konijnenvoer natuur ( van 'n dierenwinkel )..

Wat mogen ze verder nog zo hebben ?...

En ze hebben sinds kort een nieuwe hok + ren...

Maar waar moet ik de voerbakjes neerzetten,

Boven in het nachthok, Of onder in de ren, Of erbuiten in de ren ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toilet is handig als je er gemakkelijk bij kunt om te verschonen. Of misschien hebben ze al een vaste plek waar ze hun behoeftes doen? Dan kun je hem daar het beste neer zetten.

Bij mij liggen/spelen ze vooral beneden, daarom heb ik gekozen om het voer boven te zetten dan hebben ze beneden alle ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja snuifje & buddy liggen het liefst beneden, En boven komen ze bijna nooit...

& het toilletje is slim om vlak bij het eten neer te zetten toch ?....

En ze drinken ook nog eens uit een bakje, Omdat d'r 1 met een gebitsprobleem zit waar ze volgende week aan wordt geholpen..

Dus het toilletje + voeding + bakje water boven..

En een bakje water onder..

Zal dat goed zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hangt daar op de bovenverdieping een knaagsteen/liksteen/mineralenblok. Die zijn alleen zeer slecht voor konijnen, het calcium er in kan zorgen voor blaasgruis. Verder hebben die stenen geen enkel nut, met een goede voeding van hooi, groente en biks krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben. En het heeft geen enkel nut voor de slijtage van het gebit, dat slijt het beste van vooral veel hooi eten en bijvoorbeeld wilgentakken voor de knaagbehoefte. De steen kan dus maar beter meteen de prullenbak in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hangt daar op de bovenverdieping een knaagsteen/liksteen/mineralenblok. Die zijn alleen zeer slecht voor konijnen, het calcium er in kan zorgen voor blaasgruis. Verder hebben die stenen geen enkel nut, met een goede voeding van hooi, groente en biks krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben. En het heeft geen enkel nut voor de slijtage van het gebit, dat slijt het beste van vooral veel hooi eten en bijvoorbeeld wilgentakken voor de knaagbehoefte. De steen kan dus maar beter meteen de prullenbak in.

Daar had ik haar al eens op gewezen in een ander topic, de steen is inmiddels weg als het goed is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha alles wat ik neerzet is nooit goed en dan zet ik het om is het nog niet goed..

bijvoorbeeld, Zet ik de bakjes boven, Blijven ze onder kijken van : waar is het eten..

Zet ik het onder rennen ze naar boven,

Ze keutellen het meest boven volgens mij...

Ik zal is een aantal dingen proberen..

K wou ook een krabpaal + mandje halen maar ja als ze dat gaan kapot bijten & eten,

Wat zou wel mogelijk zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel op een gegeven moment een vast plaats voor dingen kiezen, anders raken ze inderdaad in de war ;)

Ik heb een plastic kattenballetje met een belletje erin, houten balletje, wilgentakken, wilgenballen, wilgenmandje, af en toe een wcrolletje...

En hier kun je ook leuke dingen mee doen, de wilgenbrug:

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/bruggen_trappen

Ze hebben dat ook allemaal in een gewone dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de ren dei aan het hok vast zit kunnen gebruiken voor speeltjes in te leggen. En het eet en drink bakje zou je in de beneden ren van het hok kunnen zetten; ik doe dat ook zo.

En dan bijvoorbeel 1 hooibal bij het toilet hangen zodat ze tijdens het doen van hun behoeften kunne eten en evt 1 hooibal in het boven hok..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .