Ga naar inhoud

Inzicht in stoelgangprobleempje ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug merkten we een paar keer keutels in de vacht van onze Bo (NHD ex-ram van ondertussen 2,5 jaar, supergezond en speels, mooie zwarte blinkende vacht en mooi op gewicht). Ik maakte me hier enorm zorgen in, tot op het 'freaky' na waarbij ik 'm constant ging controleren. We gaven ook een ontwormingskuur uit voorzorg. De dierenarts vond dit nochtans niet nodig want de keutels werden in labo onderzocht en prima bevonden.

Ondertussen kom ik erop uit dat ik zelf wel eens aan de basis van het probleem zou kunnen liggen. We merken vooral kans op keutels in de vacht als we in de voormiddag het hok kuisen. Als we wachten tot later op de dag om het hok te kuisen merken we dit niet.

Ze krijgen eten om 8 's morgens (weekdag en weekend, we staan ervoor op :$ ) en 's avonds rond 18u. Als ik in de voormiddag het hok schoonmaak is hij waarschijnlijk nog in volle 'verwerking' van zijn keutels, ten gevolge van zijn ontbijt, en stoor ik hem dus in zijn proces. Als we 's avonds (VOOR het avondmaal) het hok kuisen heeft hij wel voldoende tijd om alles mooi weg te werken én zich schoon te maken.

We hebben nu al enige tijd aangehouden om voor 14u het hok niet te kuisen en geen problemen meer ontdekt (Bo perfect proper). Vandaag diende ik noodgedwongen om 12u het hok onder handen te nemen en voila, weer een paar keuteltjes in de vacht ...

Ik leer elke dag nog bij :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .