Ga naar inhoud

Konijntje kale plek


Nijntjeee.

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

een tijdje geleden had 1 van mijn konijnen een kale plek op zijn rug, dit was de enige plek en een paar dagen daarna zaten er weer haartjes op. Maar gisteren zag ik dat het andere konijntje ook een kale plek heeft, en daar zag je de huid zitten met een beetje bloed. Ik weet zeker dat het geen mijt of iets anders is. Maar ik denk zelf dat ze zich ergens gestoten hebben, of ergens langs zijn gegaan. Is dit heel erg, en moet ik hier iets aan doen?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat de één de ander gebeten heeft, hier in de tuin gaat het er soms ook fel aantoe als meneer en mevrouw weer eens ruzie om niks hebben ;) een DA ernaar laten kijken is wel verstandig. Je kunt het zelf allicht even schoonmaken met een in afgekoeld, gekookt water gedrenkt watje en/of verdunde betadine (mocht je dat toevallig in huis hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha je zou het denken he. Ik woon in de buurt van Leiden. Ik heb vandaag de dierenarts gebeld en het een en ander uitgelegd. Ze zij dat ik het even in de gaten moest houden en als er langzaam een korstje opgroeid kan het niet zo veel kwijt. Ik moet er alleen wel opletten dat het niet gaat jeuken. Ja de mijne hebben ook wel eens ruzie, en dan vliegen inderdaad de plukken in het rond. Bedankt voor jullie berichtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Hallo konijnenliefhebbers!

Mijn vriend en ik wonen sinds juli vorig jaar samen en hebben toen via marktplaats 2 konijntjes in huis genomen. Vorige week is een van de konijntjes door een zeer ongelukkige val gestorven. We waren er allebei kapot van. Mijn vriend is de dag erna een nieuw konijntje gaan halen bij de dierenambulance. Het is een lief vrouwtje, maar het is mij niet duidelijk van wat voor een ras ze is. Ze is grijs en van een normaal formaat, met erg lange plukken haar bij haar grote hang-oren.

Ze heeft alleen een paar vreemde trekjes. Zo is ze vrij mager en eet ze geen biks (wel groenvoer en stro en hooi) en heeft ze een aantal kale plekken (rondom de bovenkant van een voorpootje, op haar buikje, en tussen die lange plukken is ook wat huid te zien). Ik denk niet dat ze mijt of vlooien heeft want de huid is helemaal schoon en zacht (geen schilfers/korstjes/roodheid). Volgens mij heeft ze er ook geen last van, want ze huppelt gewoon rond en krabt of bijt zichzelf niet.

Wat zou er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .