Ga naar inhoud

Haar wassen


MandyC

Aanbevolen berichten

Mijn teddy dwergje heeft een ontstoken oogje, waarvoor ik nu al 7 dagen antibiotica-zalf in zijn oog doe. De oogleden zijn nog steeds rood, maar van de DA moest ik de zalf 7 tot 10 dagen gebruiken, dus hopelijk wordt het de komende dagen nog minder.

Maar door de viezigheid uit zijn oog en de zalf die ik erin doe, zijn de haren rondom zijn oog nattig en plakkerig geworden. Ik heb dit al met afgekoeld gekookt water geprobeerd schoon te krijgen, maar dit heeft niet veel resultaat. Heeft iemand er ervaring mee hoe je de haren weer schoon kan krijgen?

Ik weet dat je bij mensen met een ontstoken oog de wimpers schoon kan maken met babyshampoo, maar heb geen idee of dat bij konijnen ook kan. Iemand een idee of tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn voedster ook een tijdje oogzalf moeten geven en ook bij haar werden de haren rondom het oogje wat vettig. Dus ik weet wat je bedoelt. Ik heb er toen verder niets aan gedaan, omdat ze zichzelf nog waste en het wel meeviel. Maar iets anders dan water zou ik nog maar niet gebruiken, totdat je zeker weet dat het wel gebruikt kan worden (zoals babyshampoo). Ik neem aan dat je niet wil dat ze nog meer geirriteerde ogen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag op vrijdagmiddag dat zijn oog rood was en wilde er voor het weekend nog naar laten kijken, dus had geen tijd om uit te zoeken of er een konijnenkundige dierenarts hier in de buurt zit en ben gewoon naar de dichtsbijzijnde DA geweest. Hij heeft niet naar zijn tanden gekeken, alleen zalf voorgeschreven... Is er een lijst met kk DA'en? Ik kan het hier op bb niet zo snel vinden, maar misschien kijk ik niet goed.:$

Maar ik begrijp uit je bericht dat vloeiing uit de ogen door tandproblemen veroorzaakt kan worden, is het oog dan ook altijd ontstoken? Mijn konijn heeft namelijk nog steeds rode oogleden, dus het is wel echt ontstoken. Maar dat hij dat nu na 8 dagen antibiotica nog steeds heeft, geeft mij wel het idee dat er inderdaad een onderliggende oorzaak kan zijn die nog niet weg is, zoals bv een tandprobleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er is een lijst: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Hopelijk staat er daar eentje tussen bij jou in de buurt.

Stel het blijken tandproblemen te zijn (bijv. haakjes) heeft dat op den duur ook consequenties voor het eten. (Op zijn ergst: konijn stopt met eten) Ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is. Succes met je nijn! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .