Ga naar inhoud

Gebroken been toch niet gebroken!


Mariellexxx

Aanbevolen berichten

Nou, mijn voedster Gamble had vanaf vorige week Donderdag een zeer achterpootje. Ze stond er helemaal niet meer op, maar ik mocht overal aanzitten en ze reageerde nergens op, ook niet vanuit de rug of heup, of de knie.

Ik heb het even aangekeken en haar loopruimte beperkt, ik dacht als het verzwikt is moet het binnen zo'n 5 dagen beter worden, al duurt het lang zo'n herstelproces.

Gisteren was het nog niet beter dus naar de DA geweest (niet mijn eigen DA, wel een andere konijn kundige want een vriendin had daar voor mij een gratis consult met eventuele gratis röntgenfoto geregeld.

Nou de DA zei dat het niet gebroken was, ze heel ruim een halfuur elk botje nagevoeld, zelfs de rug, knie, heup, en natuurlijk alle voetbotjes nagekeken.

Ze reageerde wel iets op de knie, dus waarschijnlijk de kniebanden iets uitgerekt of de knie verzwikt, deze was ook iets dikker met iets vocht erin.

Een foto was niet nodig, ik heb nu carprofendrops meegekregen die ik haar 2x daags moet geven, en ik moest haar scheiden van haar vriendje en haar loopruimte beperken tot een zielig klein bakje (die van 120 bij nogwat die binnenkooien), dus daar zit ze nu in, en die staat in het buitenhok op de 2e verdieping.

Ik moet haar daar sowieso 8 dagen laten zitten, en dan stoppen met de medicijnen en kijken hoe ze loopt zonder medicijnen.

Ik ben bang dat dit heel lang gaat duren, is er nog iemand met tips, of iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?

Mijn voedster is onderhand een gouden konijn, zo zat ze al eens verstopt en moest ik naar de DA, en heb ik al haakjes laten wegvijlen. Natuurlijk heb ik het voor haar over, maar ik hoop toch echt dat dit voorlopig het laatste gedoe is met haar :s

aangepast door Mariellexxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn *Balou*.

Hij had alleen zijn hakje gebroken.

Dit kon niet verbonden worden.

Met pijnstillers & kooirust zou dit moeten genezen.

Ik moest hem ook scheiden van Pumbaa.

Alleen...ik heb dit niet gedaan...

Ik heb 'm wel de nodige pijnstillers gegeven, maar kooirust & scheiden van zijn vriendje heb ik achterwege gelaten.

Dit zou namelijk ontzettend stressvol voor een konijn zijn, waardoor er andere problemen erbij kunnen komen met alle gevolgen van dien.

*Balou* trok constant zijn pootje in, waardoor deze niet overbelast werd.

Hij voelde zelf heel goed aan, wat wel & niet kon met zijn pootje.

Ik heb hem hierin vertrouwd.

Hij bleef goed eten, drinken & keutelen en hield uit zichzelf al meer rust.

Na ongeveer 8 weken was het pootje heel mooi genezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm .. dat kan dus ook? Nja, ze zit nu wel alleen, ik doe ze wel een halfuurtje per dag even samen zodat ze kunnen knuffelen (en of ze dat dan doen! :D), maar dan blijf ik er wel bij, dat mannetje is soms nogal lomp, en ik kan het echt niet hebben dat er iets met haar pootje gebeurd.

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat ze last heeft van haar knie.

Mijn Liz heeft een jaar geleden zijn pootje gebroken. Toen heeft hij iets van 2 maanden alleen in een klein kooitje gezeten en kreeg volgens mij bijna 2 weken Carpofen. Hij gebruikte zijn pootje in het begin niet meer en ging er daarna steeds vaker weer voorzichtig op staan. Nu zie je er niets meer van, hij rent, spring, enz. Gelukkig kon ik hem daarna zonder problemen terug koppelen bij de rest.

Ik hoop dat het pootje van Gamble ook zo goed geneest. Sterkte voor haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vervelend dat je problemen hebt met je nijn... Floor heeft het ook een keertje gehad en kreeg hetzelfde advies als jouw konijn. Alleen heb ik ze niet gescheiden, maar samen naar de benedenverdieping en ren verplaatst. Na een aantal dagen carprofen ging het veel beter en inmiddels is ze er helemaal weer bovenop. Wat ik vreemd vind bij jou is dat ze achter scheef loopt? Ik zou zelf dan toch de da nog eens vragen? eet ze verder goed en hoe is haar ontlasting? Ze gebruikt het pootje wel, da's mooi, ben benieuwd hoe ze het straks zonder de pijnstilling doet....heel succes met je nijn meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor dit lieve berichtje!!!

Als ik haar 's ochtends en 's avonds de pijnstilling geef, laat ik haar even een kleine 5 minuutjes loslopen binnen, zodat ze toch even haar beentjes kan strekken, want echt hard rennen doet ze toch niet, maar dan gaat ze heel vaak helemaal uitrekken achter, en blijft ze zo even liggen :s

Erg vaag!

Vandaag is de laatste dag van de medicijnen, maar ik zie nog niet echt de verbetering die ik moet zien, en ze krijgt toch echt de maximale dosering van de carprofen.

Ze zit niet heel de dag alleen, want overdag doe ik het mannetje er nu ietsje langer bij, beide konijnen waren namelijk heel ongelukkig zo zonder elkaar :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .