Ga naar inhoud

Bratley heeft vermoedelijk gas of verstopping?


Nijntje_Hummer&Gizmo

Aanbevolen berichten

Hee lieve BB-ers,

Gisternacht merkte ik dat Bratley niet helemaal zichzelf was. Hij liep nog wel rond en at ook nog goed. Ik heb hem ook nog wat water zien drinken. Dus ik dacht dat het niets was.

Omdat ik me toch zorgen maakte ben ik er vanmorgen vroeg uit gegaan om te kijken hoe het met hem was. Ik kon hem eerst al niet vinden, hij bleek in de kattenkrabton te zitten, hij was koud en voelde zich duidelijk niet goed. Hij gaat steeds anders zitten en heeft nog niet gekeuteld. Ook hoor ik borrelgeluiden uit zijn buikje komen. Een massage heb ik al geprobeerd maar daar rent hij echt voor weg.

Ik heb meteen een kruik warm gemaakt en hem vanalles voorgezet (van groente tot hooi) maar hij nam niets aan. Ik heb hem meteen pijnstilling gegeven en ben begonnen met het dwangmatig toedienen van vocht (met een spuitje), dit nam hij dan ook gulzig aan. Inmiddels heb ik hooithee gemaakt en ik zie net dat hij dat zelfstandig drinkt. Ook probeer ik er een beetje dwangvoeding in te krijgen.

Natuurlijk heb ik ook de DA gebeld, en wat een verrassing... de konijnkundige DA heeft geen dienst dit weekend. Dus kreeg ik iemand anders aan de lijn. Hij vertelde me dat ik goed bezig was en dat hij eigenlijk niet zoveel kan doen, ik zou een beetje olie door zijn dwangvoer kunnen doen. Daar heb ik nou nog nooit van gehoord of over gelezen. Weten jullie of dit echt kan? Of moet ik toch echt op zoek naar een andere DA?

*zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer toch te masseren, dit is nu heel belangrijk... Ook als hij het niet wil.. Wikkel hem desnoods in een handdoek, maar masseren is in dit soort gevallen heel belangrijk..

En bied hem inderdaad constant lekker eten aan (en vers!) en probeer hem genoeg vocht binnen te laten krijgen. Ik zie dat je dat ook gedaan hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update.

Met Bratley gaat het al iets beter. Inmiddels een paar keutels gevonden. Deze kan je weliswaar op 1 hand tellen, maar dat is al meer dan de afgelopen 12 uur. Hij eet nog niet zelf. Ik heb inmiddels olvarit wortel, peterselie, witlof, andijvie en bleekselderij geprobeerd (dit eet hij normaal ook) maar hij neemt nog niks aan.

Ik heb wel wat middeltjes in huis genomen, zoals Paraffine olie en Infacol.

Ik heb wel het idee dat hij zich beter voelt want als ik hem nu wil voeren stribbelt hij behoorlijk tegen en hij loopt ook weer een paar rondjes in de kamer.

Ik zal nog eens proberen te masseren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bratley is weer de oude. Hij keutelt ook weer! Alleen zijn het wel kleine keuteltjes. Momenteel voer ik hem alleen groenvoer met prozyme.

Hij zit nu lekker onder de bank met zn vriendinnetje, hij is wel een beetje bang voor mij.. want ik ben natuurlijk degene die hem af en toe onder de bank weg haalde om hem medicijnen te geven. Maar dat trekt vast wel bij! :D

Ik ben echt enorm blij dat hij er weer bovenop is! Want gisteren zag het er toch wel slecht uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .