Ga naar inhoud

Hoe besmettelijk is myxomatose


chantal40

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier even een vraagje, ik zat net bij de dierenarts, om Thor te laten controleren, en er zat nog een vrouw met een konijn in de wachtkamer. Het ene oog van dit konijn was helemaal opgezet en troebel wit/grijs. De DA heeft laten weten dat het oog eruit moest, maar dit vond mevrouw te duur, dus hebben ze m in laten slapen... (ik had m bijna overgenomen) maar het gaat even om het volgende,

Ik bedacht mij, wat als het wel myxo was geweest? Had mijn konijn dan gevaar gelopen, omdat ze in dezelfde ruimte zitten? Ik weet dat er twee versies bestaan, via muggen overdraagbaar, en van konijn op konijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myxo is heel gevaarlijk.

ik vind het jammer om te horen dat het nijntje moest ingeslapen worden,

ik hoop nioet dat het myx was. anders heb je volgens mij idd dat jou konijn nu ook gevaar loopt. !

ik zeg niks zeker.. moet je even wachten op andere reactie.

myx is erger dan de VHD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijntje, tja, het ging me echt aan het hart... maar ja, voor tien euro heb je een nieuwe he! Tenminste, zo zal de eigenaar wel gedacht hebben... Dat snap ik niet, ik heb alles voor mn dieren over, al had het 200euro gekost, dan had ik wel een week wat minder gegeten... Maar zoveel zal het vast niet gekost hebben.... Ik stond echt op het punt om te zeggen, dan had ik het wel willen adopteren,....

Maar ja ik weet het, myx is heel ernstig, maar volgens de DA was het geen myx, het is ook een beetje nieuwsgierigheid, wat als....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat misverstanden uit de wereld helpen ;)

Ik weet dat er twee versies bestaan, via muggen overdraagbaar, en van konijn op konijn....

Er zijn geen 2 versies.

Myx is en overdraagbaar door vectoren oa. muggen maar ook vlooien,...

Én het is besmettelijk van konijn op konijn en dan voornamelijk door de 'lichaamssappen' zoals etter en dergelijke die dan vrijkomen op bepaalde plaatsen.

myx is erger dan de VHD

Waar haal je dat vandaan?

Beiden zijn vreselijke ziektes met bijna altijd een mogelijke afloop.

Het enige verschil is dat je bij myx (bijna) altijd eerst symtomen ziet en VHD in de meeste gevallen symptoomloos verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .