Ga naar inhoud

Moeilijke beslissing..


Femke en Bruno

Aanbevolen berichten

Ik zou het inderdaad wel eens fijn vinden om te kijken bij iemand die misschien een soortgelijk probleem heeft. Misschien kan ik dan ook wat tips krijgen hoe ik ermee om moet gaan etc. Op dit moment heb ik er weer even heel veel vertrouwen in, ik zat net bij Bruno en hij was ondanks dat hij zo klein woont op het moment, gewoon heel vrolijk. Echt heel fijn om te zien!

Ik weet zelf ook niet zo goed meer nu hoe raar hij loopt etc. Omdat ik er natuurlijk nu aan 'gewend' ben. Ik heb maar 5 dagen mogen genieten van een gezonde Bruno. Ik merk dat wanneer andere mensen hier zijn, dat ze meteen zeggen: Wat zielig hoe hij loopt etc..Dat vind ik soms wel moeilijk..Maar naar mijn idee heeft hij op dit moment niet echt pijn..gelukkig! Ik zou het lopen eigenlijk wel eens aan iemand van hier willen laten zien, om eens een ander idee erover te horen..Maar filmen kan ik hier eigenlijk niet, heb er geen camera voor, dus dat wordt natuurlijk een beetje lastig :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst is hier een mevrouw met een Franse Hangoor geweest om de vacht te verzorgen, dat konijn heeft zijn pootjes helemaal uit elkaar staan. Net een zeehondje. Ik ben ook wel eens bij haar thuis geweest en dat konijn huppeld/schuift gezellig door het hele huis. Hij heeft een kussen om op te slapen. Beestje heeft het prima naar de zin.

mss kunnen we daar eens samen heen gaan, dan kun je zien hoe die leeft en hij heeft het veel erger dan Bruno volgens m ij.

Er staat hier een topic van BRC op het forum over een konijntje met hetzelfde probleem en die is zo goed als genezen meen ik door een soort van tuigje....even zoeken hoor, misschien ook iets voor femke om door te lezen, daar krijg je gelijk weer hoop van:yes:

http://www.bunnybunch.nl/community/hulp-onverwachte-nestjes/15765-seabert-heel-bijzondere-nhdtje.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seabert had overgewicht waar door haar ze door haar pootjes zakte....dit kan die fransoos ook hebben maar niet het konijntje van Femke.....dat kan enkel met rust genezen.

De Fransoos heeft geen overgewicht, hij is zo geboren, zijn moeder had het ook. Maar men vond het nodig om er mee te fokken, deze fokster heeft zowiezo een kink in de kabel maar dat ter zijde! De mevrouw waar hij nu zit heeft hem bij de fokker meegenomen toen ze daar kwam om een voedster uit te kiezen. Hij was toen ruim 3 maanden inmiddels is hij ongeveer 10 maanden. Hij maakt een erg gelukkige indruk, hoewel hij natuurlijk nooit echte konijnen dngen kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig probleem en ik hoop dat de tips die gegeven zijn het probleem oplost.

Maar is het anders een idee wanneer je konijntje niet hersteld en een operatie de enige oplossing zou zijn om een betalingsregeling aan je DA te vragen? Dat je elke maand een bedrag aflost. Ik zou het op zijn minst bespreekbaar maken.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net bij Bruno en nu stond zijn pootje bijna helemaal omhoog..zal er heel vreemd uit..Hij ademde ook wat harder, maar dit kan ook komen door het feit dat ik binnen kwam met nog iemand anders..Misschien was hij zich aan het wassen ofzo, maar het zag er erg vreemd uit. Nu staat het pootje wel weer als voorheen, dus met het knietje uit de kom dat wel.

Degene die net hier was zag hem en zei direct dat hij volgens hem pijn had en het niet beter zou worden..hij wilde het diertje wel uit zijn lijden verlossen..maar niet zoals wij hier gewend zijn met een spuitje..ik moest me echt inhouden om niet te huilen of boos te worden! Dat zou ik dus echt nooit doen op zo'n manier!

Het valt me echt zwaar..Het enige wat ik wil is het beste voor Bruno..konden konijnen maar praten he!

Trouwens, Haas&Ko, misschien dat ik volgend week een keertje langskom bij je in de opvang, lijkt me erg leuk om eens te zien! Ik zal natuurlijk eerst even een afspraak maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou Bruno goed in de gaten idd, als hij stopt met eten heeft hij pijn.

leuk als je langs wil komen, volgende week heb veel tijd dus dat komt mooi uit! Ik zal die mevrouw van die fransoos eens mailen of ze een foto van Willy heeft. Zal ik haar ook vragen of we een keertje mogen komen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat opereren geen optie is, ik heb mijn konijntje aan een breuk in zijn pootje laten opereren en hij moest ook aan zijn lip geopereerd worden, de da deed t toen voor 300 euro, hij matste me omdat t eigenlijk t dubbele zou zijn alles bij elkaar. Misschien dat je t net moet treffen. Vaak kun je ook in termijnen betalen bij een da, is dat geen optie? Ook is er nog het veterinair steunfonds voor als men dit soort dingen niet kan betalen, maar ik weet niet wat daar de voorwaarden van zijn, maar misschien iets om te informeren? De da die je hebt gesproken hebben die gezegd dat die zo prima kan leven, of dat ie pijn zal hebben, die moeten je toch ook kunnen adviseren wat je t beste kan doen als een operatie niet mogelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig was het harder ademen alleen op dat moment dat we binnenkwamen..ik denk dat het was omdat er een vreemd persoon bij was..Want dan kijkt hij meestal even de kat uit de boom haha. Ik heb namelijk verder vandaag niets anders aan hem gemerkt dan gewoon, gelukkig!

@ haas&ko

Wat fijn dat je volgende week ook tijd hebt, ik zal je hierover even een mailtje sturen!

Ik zou het ook heel fijn vinden om inderdaad foto's te zien van dat andere konijn, daarnaast zou langsgaan natuurlijk helemaal super zijn! Fijn als je dat zou willen vragen!

@ Mangootje

In termijnen betalen zou inderdaad misschien een optie kunnen zijn, daar heb ik het nog niet over gehad met de DA. Naast dat het veel geld is, is de kans ook groot dat de operatie niet het gewenste resultaat heeft. Maar het is nu eerst even afwachten hoe het gaat met Bruno nadat hij 2 weken veel rust heeft gehad!

Gelukkig eet, drinkt en keutelt Bruno nog steeds als de beste :mdr: Ook is hij nog steeds mijn grote knuffelbeer! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een erge situatie.

Ik wens je iig veel sterkt voor jou en je konijn...

mar als ik het goed begrijp heeft je konijn er geen pijn/last van?

ik hoop dat je een goede beslissing neemt.en wat voor jou gevoel het beste is.

hou je ons wel op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sanneLOVEmijnnijntjes

Het is eigenlijk ineens gebeurt, maar ik weet niet waardoor. Ik kwam s'ochtends in de keuken en sindsdien liep hij vreemd met zijn poot..Ik vermoed ergens tegenaagestoten/gevallen/uitgegleden..Maar ik heb geen idee..

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte :mdr:

Op dit moment gaat het volgens mij wel goed! Ik merk wel eigenlijk geen verschil in zijn poot (hij zit nu sinds afgelopen dinsdag in een verkleinde ruimte). Maar zover ik het in kan schatten (en de DA) heeft hij er verder geen pijn aan..Wel trekt hij nu af en toe met zijn poot omhoog, net of hij hem even strekt ofzo, iemand enig idee waarom? Of is dit misschien toch een teken van pijn? Verder merk ik wel dat hij het gehad heeft om in de kleine ruimte te zitten, hij wil er graag uit volgens mij! Vind het ook echt sneu om te zien..Maar ik hou het sowieso nog een aantal dagen vol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een foto van Bruno genomen, zo kunnen jullie zien hoe zijn achterpootje staat. Ik zal kijken of ik morgen misschien nog wat foto's kan maken als hij ook in een andere positie zit. Maar nu was hij zo aan het genieten van zijn biksjes :P

Het gaat dus om zijn achterpootje, je ziet ook een beetje dat zijn voorpootje gespreid staat..

bruno2e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .