Ga naar inhoud

Mening over inenten?


debbie2

Aanbevolen berichten

Dat ze door enting dood gaan gebeurt maar heel weinig, en eigenlijk alleen als het konijn niet in goede gezondheid of conditie is. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de goede entstof gebruikt wordt, da's hierboven uitgebreid omschrijven.

Voor myx 'moet' je inderdaad sowieso in het voor en aan het eind vd zomer enten (april/mei en augustus/september).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ent, ooit verzorgde mijn zus Stamper, en wist niet zo veel over konijnen (ik ook niet, ikke toen te jong zijn). we zijn toen begonnen omdat mama in de krant had gelezen dat er heel veel konijnen dood gingen aan myx of VHS (weet niet meer welke) in de buurt en Stamper gewoon met de wilde konijnen speelde, met alleen een ren ertussen. Achteraf verbazend dat hij nooit ziek is geworden, aangezien ik wel eens zieke dieren zag (in de tuin) toen hij nog niet geënt werd. Het maakte me angstig dat de kans dat hij ziek was geworden en dood is gegaan zo groot was dat ik nu ent. En de goden dankbaar ben dat Stamper nooit ziek is geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist ook niet dat enten nodig was en ging eerder nooit naar de dierenarts met de konijnen, behalve wanneer het nodig zou zijn geweest. Sowieso zijn er een hoop dingen verandert sinds ik me aan het inlezen ben, o.a. hier op dit forum. Nu gaan ze braaf elk half jaar naar de dierenarts voor inentingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .