Ga naar inhoud

Net terug van de DA met Bruno


Femke en Bruno

Aanbevolen berichten

Omdat mijn konijntje Bruno nog steeds last had van zijn pootje en omdat ik graag nog van een andere DA wilde horen wat zij ervan vond, ben ik vandaag dus weer naar de DA geweest..

Ik zal even kort uit leggen wat er met Bruno aan de hand was..Twee weken geleden zag ik s'ochtends dat hij ineens zijn achterpootje niet meer gebruikte, het pootje sleepte hij steeds mee. Ook huppelde hij minder. Ik ben toen de dag erna naar de DA geweest, deze vertelde mij dat zijn knieschijf uit de kom was en ook heel snel erin en eruit floepte. Hier kon hij op dat moment niets aan doen. Het zou met rusten moeten verbeteren, zijn kniebanden zouden dan strakker moet worden en hierdoor de knieschijf weer op de goede plaats zetten. Of als dit niet goed zou gaan, operen...Omdat de DA aangaf dit nog nooit eerder bij een konijn te hebben gezien, besloot ik om naar een Konijnkundige DA te gaan. Hier ben ik dus vandaag geweest.

Zij vertelde dat inderdaad zijn knieschijf heel los zit en er steeds uitfloept..Doordat hij niet veel kracht kan zetten met zijn twee achterpoten, gaan zijn twee voorste pootjes ook gespreid staan. Spread Leggs, zo noemde ze dat. Zij vertelde dat wanneer het niet over zou gaan een operatie inderdaad een oplossing kon bieden. Zij gaat hier nog een andere DA over bellen voor meer informatie. Maar ze wist me te vertellen dat een operatie waarschijnlijk minstens 500,00euro gaat kosten, exclusief de nazorg..

Hoe graag ik mijn konijntje ook wil laten helpen, dit kan ik zelf niet betalen..We hebben nu besloten om te kijken hoe hij reageert op pijnstilling, aan de hand hiervan kunnen we dan zien of hij pijn heeft of niet. Met pijnstilling zou hij bijvoorbeeld actiever kunnen zijn en meer durven bewegen en hieruit zouden we dan kunnen concluderen dat hij nu pijn heeft. Ik hoop dus eigenlijk dat hij geen ander gedrag vertoont wanneer ik hem pijnstilling geef, want dan weet ik dat hij geen pijn heeft. Dan zou het misschien nog mogelijk zijn om niet te operen en het zo te laten..

Omdat ik eigenlijk over een tijdje een vriendinnetje voor Bruno wilde gaan halen, heb ik dit wel eventjes gevraagd aan de DA, mocht het namelijk zo met zijn pootje blijven, of dit dan wel mogelijk zou zijn voor hem. Zij gaf aan dat zij het op dit moment niet zo'n slim idee vond, aangezien hij nu misschien pijn heeft en een ander konijn misschien ook op zijn rug zou gaan zitten etc. Maar ik zou het ook zielig vinden wanneer hij dadelijk dus geen vriendinnetje zou kunnen krijgen..

Ik weet echt niet wat ik hiermee moet.

Maar eigenlijk wilde ik het hier vooral even van me afschrijven, ik vind het namelijk wel moeilijk. Ik ben me namelijk echt gaan hechten aan Bruno..maar dat zullen jullie allemaal wel herkennen..

Sorry voor het lange verhaal!

Liefs Femke en Bruno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .