Ga naar inhoud

Olvarit


hiekje

Aanbevolen berichten

Omdat Nijn, doordat hij geen voortandjes meer heeft, niet zo snel kan eten als zijn vriendinnetje Pluis, krijgt hij soms van mij wat Olvarit als extra voeding (naast natuurlijk regelmatig extra SS).

Ook omdat hij erg mager is (weegt amper 900 gr en voelt zijn ribbetjes erg goed)

Hij is zo verzot op worteltjes Olvarit, dat ik het een keertje gefilmt heb :mdr: Kunnen jullie mee genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn is ook echt een enorme lieverd!! :love: Van aaien kan ie geen genoeg krijgen ^^ Ik wil nog een keer proberen om hem te filmen als ie bij me op schoot in slaap valt (dan gaat ie knikkebollen en snurken :mdr:) maar hij wordt steeds wakker van het geluidje van de camera als ik die aan zet.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondaks dat het er lief uit ziet.

Vind ik het niet zo verstandig continu via een spuitje bij te voeden.

Doordat ze een deel via een suitje gevoed krijgt, zal ze zelf minder eten.

Minder eten --> minder maalbeweging met de tanden --> slijten minder af --> haakjes

Haar extra uit de hand laten eten of ze tijdens het voederen 2 bakjes geven ofzo lijkt me een beter idee.

Een konijn zonder voortandjes heeft geen problemen met eten en zou normaal dus ook niet bijgevoerd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie leuke reacties ^^

@zwarte panter: dit doe ik ook maar 1x in de paar weken. Hij heeft ook geen moeite met eten, maar eet gewoon niet zo snel als z'n vriendinnetje. Ik geef hem ongeveer dagelijks wat extra SS zonder dat Pluis erbij is (dus naast al het gewone eten wat ze beide krijgen SS, hooi en verse groente), dus tandjes slijten genoeg lijkt me. De Olvarit is echt gewoon als "toetje" zeg maar om hem te verwennen en dattie een beetje op gewicht blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .