Ga naar inhoud

Ollie heeft een infectie.....


nathalie b

Aanbevolen berichten

Ollie kwakkelt maar door..

Ik heb het eerder aangehaald: Heeft Ollie er uiteindelijk wel baat bij om steeds opgelapt te worden?

Het nijntje heeft al erg veel moeten doorstaan.

Toen verdedigde je het met alleen nog een klein probleempje en dan zou het allemaal goed zijn.

In de natuur zou Ollie al lang het loodje hebben gelegd.

Waar ben je mee bezig?? Doe je het voor jezelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee Hans ze doet het met haar gezien uit liefde voor het dier, Ollie genaamd,

Hij vertoond geen pijn of duidelijke verschijnselen waar voor je hem zou moeten laten inslapen.

Dus het lijkt me duidelijk dat ze op hun manier Olie het beste willen geven,wij als mensen kunnen ook kwakkelen en weer beter worden immers.....

Ollie lijd niet dat is wel duidelijk te merken aan zijn fratsen.

sterkte nat en fam cin uit NZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ollie kwakkelt maar door..

Ik heb het eerder aangehaald: Heeft Ollie er uiteindelijk wel baat bij om steeds opgelapt te worden?

Het nijntje heeft al erg veel moeten doorstaan.

Toen verdedigde je het met alleen nog een klein probleempje en dan zou het allemaal goed zijn.

In de natuur zou Ollie al lang het loodje hebben gelegd.

Waar ben je mee bezig?? Doe je het voor jezelf?

Hans,

Uiteraard mag jij je eigen mening hebben wat betreft Natalie's behandeling van haar konijn.

Wel ben ik van mening dat jij jouw uitgesproken en ook nogal hard aankomende mening wat betreft de uitspraken "waar ben je mee bezig, doe je het voor jezelf, Ollie had in de natuur al lang het loodje gelegd" voor jezelf moet houden omdat het niet alleen uiterst kwetsende, maar ook zeer onvolwassen en volledig zinloze uitspraken zijn.

Je helpt Natalie hier niet mee, Ollie niet, en je zet jezelf nogal voor schut op dit forum waar iedereen bijelkaar komt uit liefde voor onze dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ollie kwakkelt maar door..

Ik heb het eerder aangehaald: Heeft Ollie er uiteindelijk wel baat bij om steeds opgelapt te worden?

Het nijntje heeft al erg veel moeten doorstaan.

Toen verdedigde je het met alleen nog een klein probleempje en dan zou het allemaal goed zijn.

In de natuur zou Ollie al lang het loodje hebben gelegd.

Waar ben je mee bezig?? Doe je het voor jezelf?

Ik zal verder niet op je onzin ingaan......ik hoef Ollie niet te verdedigen en mezelf al zeker niet...

Sorry, maar mijn hart zit gelukkig wel op de goede plek en is niet zo koud als dat van jouw.......

Dierenliefde gaat verder dan een spuitje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Cindy en Rian voor de wijze woorden!

Ollie gaat om 14 uur naar de DA en dan gaan we een Plan van aanpak maken over hoe verder.Er is telefonisch al besproken om het een en ander voorzichtig af te bouwen en kijken of hij het een en ander weer op wil pakken.Groente eten gaat nu goed maar biksjes met mondjesmaat.Gisteren heeft meneer goed gekeuteld in ieder geval dus dat scheeld...... Wat wel opvalt is dat hij weinig water drinkt;dus wel even nodig om te kontroleren of meneer niet uitdroogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn net terug.....We gaan door zoals we bezig waren.Het ventje is het weekend toch weer aangekomen en maakt een kwieke indruk.

Maag en darmen klinken beter dan op vrijdag.

We gaan nog een paar dagen door met laxatraxt,ciseral ,metacam en de zantac.

Afbouwen gaan we op eigen inzicht zodra hij weer goed eet en keuteld....

Er wordt nu door 2 Dierenartsen gedacht dat meneer doordat hij vorige week last kreeg van zijn oog toen al minder is gaan eten en dat daardoor de problemen zijn ontstaan...ik denk dat ze wel gelijk kunnen hebben ;ben vorige week maandag dan ook geweest daar hij minder ging eten en toen is ook de oogbeschadiging geconstateerd......dus allemaal mogelijk.Deze keer 2 te lang nagels van de achterpoot gezien dus misschien de oorzaak van de beschadiging.Zijn nageltjes zijn dus ook gelijk bijgewerkt.Binnen slijten ze ook niet af natuurlijk en normaal wel als hij gewoon buiten is.

Ik zit weer vol goed moed en hoop dat het zo blijft........denk ook dat het duimen van jullie wonderen doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet Ollie even wennen aan zijn kortere nageltjes.....Hij hupst nu heel hard over de plavuizen en over het kleed onder de tafel......Zolang waren ze ook weer niet dat hij er niet meer op kon lopen....

Wel goed dat er beweging inzit alleen voor ik het door heb is hij er alweer vandoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hou inderdaad de nagels lekker kort....soms kunnen hele lullige dingen de oorzaak zijn.

dikke kus voor Ollie Cin

Heb 'm doorgegeven ....heb nu een oranje vlek op mijn neus:mdr:

(moet je dus niet doen als het menneke net wortelhapje heeft genuttigd..)

Hij begin best goed te eten en keutelen maar heeft nog steeds als voorkeur groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rian en Nathalie

Excuses als mijn reactie te direct en dus confronterend is neergezet.

Ik bedoel het goed en in die zin dat ik mij -erg kort neergezet- afvroeg of het om het nijntje of om het baasje ging.

Dat kán ook..

Ollie is al een poosje een veelbesproken konijn op dit forum.

Ik weet nu dat Ollie maximale liefde krijgt dat ook volledig naar het konijn gericht is.

Wij hebben met Kootje ook periodes meegemaakt dat we het bijna opgaven.

Het beestje was dan zooo ziek.

Kootje heeft zich daarna weer bewezen en doet het nu helemaal goed.

Kort gezegd en geschreven hebben we hem hooi moeten leren eten. Dat is na veel geprobeer gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rian en Nathalie

Excuses als mijn reactie te direct en dus confronterend is neergezet.

Ik bedoel het goed en in die zin dat ik mij -erg kort neergezet- afvroeg of het om het nijntje of om het baasje ging.

Dat kán ook..

Ollie is al een poosje een veelbesproken konijn op dit forum.

Ik weet nu dat Ollie maximale liefde krijgt dat ook volledig naar het konijn gericht is.

Wij hebben met Kootje ook periodes meegemaakt dat we het bijna opgaven.

Het beestje was dan zooo ziek.

Kootje heeft zich daarna weer bewezen en doet het nu helemaal goed.

Kort gezegd en geschreven hebben we hem hooi moeten leren eten. Dat is na veel geprobeer gelukt.

Excuses aanvaard! Ik heb je even een PB'tje gestuurd.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het al weer wat beter met Ollie ...we zijn bezig met afbouwen van ciseral en laxatrakt....met minder ciseral gaat hij ook minder keutelen.

Eten doet hij wel goed.

Oogje is vandaag voor het laatst gedruppeld en ziet er goed uit.

Meneer is aardig aktief en krijgt geen metacam meer dus dat is ok een goed teken.

Zal het keutelen wel goed in de gaten houden.Maandag moet hij op kontrole bij 1 de DA's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben net thuis.....en hier gaat het g..d!(durf het niet te schrijven!vul zelf de 2 ontbrekende letters maar in..)Het is keutelfeest !

Bakje biks is helemaal leeg,groente leeg en.....Ollie heeft zelf water gedronken!

Alles zonder medicijnen.....hopen dat het zo blijft!

(Cindy,zou Ollie voelen dat je thuis ben ofzo..?Het is zo raar;jij gaat op vakantie ventje krijgt problemen,je komt terug en hij gaat zijn best weer doen...)

Wij zijn weer trots op hem en hopen dat het zo blijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even aankijken of het zo blijft goed gaan natuurlijk!

Wat betreft de darm stimulering, het probleem daar bij is het gebruik van de medicijnen daar worden de darmen traag van.

Dit zelfde gebeurd ook bij mensen....die lax gebruiken.

Ik heb het helaas zelf ook ondervonden tijdens mijn vakantie van te veel stil zitten.( in vliegtuig en bus)

De darmen worden altijd gestimuleerd te werken als een konijn goed beweging krijgt.

En zich dus goed voeld.

Is een konijn ziek zal hij minder bewegen en kun je dus ook problemen krijgen.

Naast minder eten en of niet drinken.

Dus Ollie ga lekker zo door!!! en hopelijk krijgen we nu weer even rust.....

Dikke zoen Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .