Ga naar inhoud

mag een konijn pasta?


bunn

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb even een vraagje. mag een konijn pasta? (gekookt of ongekookt)?

ik weet dat hamsters het wel mogen. het is niet van die witte pasta maar,hoe heet dat, volkoren pasta ofzo. ik kon het nergens vinden daarom ben ik hier maar lid geworden om het te vragen. alvast bedankt!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een stukje macaroni, ongekookt, laten vallen, en dat at mijn konijn op (hij dacht zeker dat het voor hem was!), en ik had toen op BB gepost of konijnen dat mochten. Volgens mij is het net als brood, niet zo heel gezond;) Maar hij krijgt het wel eens als ik er aan denk, wat niet al te vaak is eigenlijk.. dan een halve stengel spaghetti of 2-3 stukjes macaroni voor ze de pan in gaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een klein stukje ongekookte pasta kan geen kwaad? zo 1 keer in de week?

ik heb besloten om geen konijnen snoepjes en dat soort dingen te kopen omdat ik overal lees dat het slecht is. daarom wil ik mijn konijn met andere dingen verwennen. er staan overal lijsten op internet met wat ze wel en niet mogen. maar sommige dingen staan er niet tussen, zoals pasta vandaar mijn vraag dus :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze per ongeluk een heel klein stukje hebben, denk ik niet dat het echt kwaad kan, maar je moet het niet zelf gaan geven.

Als je je konijntje wil verwennen met 'gezonde' snoepjes, kan je beter kleine stukjes fruit geven, zijn de meeste zot van! (niet teveel ineens, bevat veel suiker en van teveel kunnen ze plakpoep krijgen) Rozijntjes doen het trouwens ook heel goed, maar bevatten ook veel suiker, dus weer niet teveel geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze per ongeluk een heel klein stukje hebben, denk ik niet dat het echt kwaad kan, maar je moet het niet zelf gaan geven.

Als je je konijntje wil verwennen met 'gezonde' snoepjes, kan je beter kleine stukjes fruit geven, zijn de meeste zot van! (niet teveel ineens, bevat veel suiker en van teveel kunnen ze plakpoep krijgen) Rozijntjes doen het trouwens ook heel goed, maar bevatten ook veel suiker, dus weer niet teveel geven

Ik geef het wel, ik geef het toe! maar echt als ik er aan denk, wat niet te vaak is omdat het niet zo gezond is.. kon mij op vorige week na niet meer herinneren wanneer ik het nog eens had gegeven :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn echt te mager is en aan moet komen, mag het..

Maar anders is het beter van niet..

Ook omdat konijnen een zeer gevoelig darmstelsel hebben en ze van dit soort voedsel last kunnen krijgen..

Je kan natuurlijk altijd nog een varken overwegen...:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pumbaa doet een moord voor een spagetti-stengel...

Toen hij nog binnenwoonde had ik ooit eens een stengel op de grond laten vallen.

Meneer pakte 'm op & rende er gelijk mee vandoor.

Het zal opzich niet zoveel kwaad kunnen, maar je moet het niet dagelijks geven.

Van de zomer mocht onze hond kleine zalmstukjes van een bord eten.

Pumbaa zat er gelijk met zijn snufferd bij & voordat ik het wist had meneer ook een stukje zalm op.

Hij heeft zelfs voor mekaar gekregen om een halve dental-stick op te eten & ik mij maar afvragen waarom die konijnenkooi zo stonk ;)

Nu hij buiten woont kan dit niet meer, maar toen hij binnenwoonde liep hij dagelijks los in de gang.

Ik had niet gedacht dat hij zo slim was.

Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden, maar meneer kreeg kennelijk zelf de kelderkast open, wat ik niet wist.

Hierdoor beet hij gewoon gaatjes in de verpakkingen om ervan te snoepen.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit at al eens een flinke hand kruidnoten..

De pieten hadden hun zak in de gang laten staan, gerrit knaagde er keurig een gaatje in en zat lekker te smikkelen toen mijn meoder binnen kwam

Hij heeft voor 'straf' (compensatie) een maand lang geen brood meer gehad.

Gelukkig niets aan over gehouden maar goed kan het ook niet zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xKonijnenlover

Ik zou het niet doen hoor ;)

En volgensmij vinden ze gekookt pasta niet eens lekker, het is zo zacht en dat vinden de meeste konijnen niet lekker.

Geef hem dan maar fruit en/of groente! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, dood zullen ze er niet direct aan gaan, maar geef een konijn voedsel wat konijnen ook mogen en ga niet experimenteren met niet natuurlijk voedsel ;-p

Voor een konijn is een schijfje winterpeen ook snoep of peterselie of gedroogde kruiden en in mate stukken gezonder voor de darmpjes ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .