Ga naar inhoud

Keutels


EliseD

Aanbevolen berichten

Mijn voedstertje ( ik ken de voor geschiedenis niet) heeft niet echt vaste keutels. Het is geen diarree, maar het lijkt op blindedarmkeutels. Ik dacht dat ze die alleen 's ochtends hadden?

Haar menu bestaat uit:

Biks (Hopefarms)

Onbeperkt hooi (ze eet niet echt veel hooi)

Groente 3x per dag (opgebouwd uiteraard)

Schort er iets aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nu 5 a 6 maanden, de dierenarts vertelde me dat ze tot 4 maanden onbeperkt moeten kunnen eten en vanaf 4 maanden 35 gram, aangezien ze iets meer dan een kg is.

Geef ik dan teveel biks? Zo ja, dan snap ik er helemaal niks meer van..

Ik ben bekend met de vitamines in blindedarm keutels :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het menu?Sorry, maar ik wil het graag goed doen..

Ik heb gisteren en vanmorgen het hooi op een andere manier aangeboden ( in een doosje) dat vond ze erg interessant en ze heeft goed gegeten net!Misschien was het niet interessant genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de biks wat minderen en 25 gram gaan geven. Zo krijgt ze wat minder energie binnen en zal ze hoogstwaarschijnlijk meer hooi gaan eten en ook haar blindedarmkeutels op eten.

Ik geef zelf ook hopefarms biks en geef net iets minder dan 25 gram per kilo lichaamsgewicht, en ze zijn allebei mooi op gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, de dierenarts zei 35 gram omdat ze 1,4 kg weegt. Ik houd het gewoon even goed in de gaten. Ze is vandaag wel duidelijk actiever dan voorheen, kan dat komen doordat ze haar blindedarm keutels opgegeten heeft? Of is dat onzin en zit het tusssen mijn oren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel meer dan een maand gesukkelt met blindedarmkeutels van mijn konijnen. Ik had alles geprobeerd maar ze aten ze niet op. Tot ik uiteindelijk ze ander hooi gaf. Hetzelfde merk (multifit) van Jumper maar dit hooi zag er verser, dunner en groener uit. En wat denk je??

Ik kom nooit meer blindedarmkeutels tegen. Het lag dus aan het hooi! Misschien ook wel bij jou.

Mijn konijnen waren en zijn heel actief en zien er goed uit, maar sinds ze de blindedarmkeutels eten vind ik hun vacht iets glanzender. Dus het kan wel dat jij ook verschil ziet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .