Ga naar inhoud

door behandelen abces?


TommieB

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik ben Annelies en ben op deze site toevallig terecht gekomen omdat ik informatie zocht over mijn konijntje.

Ik heb sinds maart een super lief konijn Tommie die altijd buiten verblijft. Hij loopt altijd los in de tuin en daar is hij waarschijnijk aangevallen door een grote vogel. 26 December zag ik een grote wond onder zijn oor zitten en ging er meteen mee naar de dierenarts. Het bleek een abces te zijn. Hij heeft het open gemaakt, schoon gemaakt en ik heb antibiotica mee gekregen voor thuis die ik 2 keer per dag geef. Sinds 26 december ben ik elke dag naar de dierenarts geweest en elke dag word het schoon gemaakt. Ook staat hij is een grote kooi binnen omdat de kou hem nu geen goed zal doen.

Nu merk ik dat Tommie erg shagerijnig beint te worden van de hele situstie. De antibiotica vind hij erg vies en vertikt het door te slikken en zodra ik hem in z'n hokje zet om naar de da te gaan word hij echt boos!!

Nu slaap ik al een paar nachten slecht omdat ik maar lig te malen en te malen.....ik weet niet meer wat ik moet doen....

Ten eerste de kosten (ik vind het HEEL erg dat het een rol speelt maar helaas is het zo) lopen erg op (ik zit nu al op 140 euro en we zijn nog niet klaar). Daarnaast is mijn dochter erg alergisch waardoor ze de hele dag loopt te krabben, niezen en dikke ogen. (hij staan nu ten slotte binnen).

Het speelt door mijn hoofd hem een spuitje te laten geven maar....het is zo moeilijk....de tranen lopen nu ik dit neer zet ook over mijn wangen.

Ik schrijf dit hier neer omdat het misschien wat oplucht, het houd me zo bezig... en wie weet kan iemand me een tip geven over hoe nu verder...

Groetjes, Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is de kans dat hij weer helemaal beter wordt? wat zegt de DA hier over?? maar als je er over denk om hem niet te houden waarom zoek je dan geen ander baasje die de kosten wel op wil/kan brengen. ik den dat je daarvoor hier aan het juiste adres bent. of kijk bij een opvang. Als de DA al zegt dat hij niet beter wordt is het inderdaad beter om hem in te laten slapen als hij veel pijn heeft en hier niet gelukkiger van wordt. Maar als hij beter kan worden, waarom dan af maken? Dat verdient zo'n beestje niet. zoek dan een ander baasje die het wel voor hem over heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annelies,

Welkom op BB! Zou het tijdelijk elders plaatsen van je konijn een optie kunnen zijn? Bij iemand (misschien wel via Bunnybunch) die hem kan behandelen totdat het abces is genezen? Het 'probleem' van de allergische dochter is dan i.i.g. opgelost. Heb je ook al eens overwogen om in het alleruiterste geval afstand te doen van je konijn en hem naar een konijnenopvang te brengen? Dit lijkt me -als het konijn nog voldoende kwaliteit van leven heeft uiteraard- altijd een betere optie dan het dier te laten euthanaseren.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor julliue reacties tot zover.

Vanmorgen kon de DA niet zeggen hoe het uit zou pakken, hij durfde niet te zeggen of het zou genezen. Hij nam het in de mond om aan te kaarten hem in te laten slapen maar...ik geef erg veel om onze lieve Tommie en kan het ook ECHT niet over mijn hart verkrijgen!

Hij droeg een andere optie aan die ik net heb uitgevoerd. Ik heb elke keer goed mee gekeken met de DA en heb hem nu zelf schoon gespoeld. Tommie was erg op zijn gemak en liet alles goed toe. Ik wil voorlopig dit blijven doen (in combinatie met de antibiotica) en zo in de gate houden hoe dit door zal zetten.

Morgen kan ik bij de apotheek terecht om een drankje voor mijn dochtertje op te halen wat haar klachten zal verminderen.

Als dit alles niet zal lukken wil ik ZEKER kijken of ik iemand kan vinden die dit super lieve, mooie pas 1,5 jaar oude konijntje de liefde kan geven die hij zo verdient! Maar, aan die stap zijn we nog niet toe, ik wil hem niet kwijt!!

Groetjes, Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je woond....maar ik vermoed dat je konijn niet door een vogel onder zijn oor is gepikt....maar een kaak kies probleem die dit veroorzaakt.

Dat er zodoende een abces is ontstaan.( en blijft bestaan) een konijn heeft 20 kiezen namelijk.....

In de kosten zit je nu toch al.....ik zou als ik jouw was naar wilhelmina park gaan ( utrecht) en daar je konijntje laten onderzoeken.

Als het niet haalbaar is zullen ze dat ook eerlijk tegen je zeggen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerste wat goed van je dat je je konijntje zelf gaat verzorgen, de kosten zullen dan indd wel minder worden..

en ik hoop voor je dat je nijn snel beter zal worden.

ik weet niej waar je woont maar er zullen vast wel mensen zijn die je indd willen helpen..

en de alergie van je dochter, zou je je nijn niet ergens kunnen zetten waar ze er minder last van heeft waar ze weinig komt??

heel veel succes ermee iniedergeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het idd een kaakabcess blijkt te zijn komt er heel wat bij kijken. Ik ben al bijna 2 mnd bezig met Mia haar kaakabcess. Het is duur en duurt lang, maar ik zie mijn meisje nu eindelijk opknappen. Is er een kweek gedaan van het abcess om te bepalen welke antibiotica je konijntje moest krijgen? Hier heb ik veel aan gehad: http://dierengebit.nl/konijn-abces.html Mijn dierenarts heeft ook contact gehad met het Wilhelminapark voor advies.

Ik zou je aanraden om voor een goed advies naar het Wilhelminapark te gaan in Utrecht. Dan weet je waar je aan toe bent. Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaven op de praktijk altijd penicilline bij een abces, injecties, oraal is het dodelijk voor konijnen.

Ik woon vlakbij Den-Bosch, als je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel :).

Ik keek hier inderdaad ook al van op. Mijn konijn heeft in augustus een kaakabces gehad en na de operatie moest ik anderhalve maand om de dag een injectie met antibiotica geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES YES ik spring een gat in de lucht!!!! :party:Ik kom net de bij DA vandaag en kreeg te horen dat we het heel goed hadden gedaan zelf, het gaat goed met Tommie!!!!! Er zat nog een bult maar dat blijkt alleen nog littekenweefsel te zijn (ik kreeg gisteren ook al niks meer uit die plek).

Ik kreeg zelfs het advies om hem weer lekker buiten in zijn oude vertrouwde hok te zetten want hij leek alleen wat gespannen. Ik ben helemaal happy en op het goed in de gate houden na lijkt alles over!!!

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren en mee denken, dat heeft me erg geholpen!

Vooral Kaatje-Kim....super hoor, je stond voor me klaar zonder me te kennen, geweldig!!!

liefs, Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES YES ik spring een gat in de lucht!!!! :party:Ik kom net de bij DA vandaag en kreeg te horen dat we het heel goed hadden gedaan zelf, het gaat goed met Tommie!!!!! Er zat nog een bult maar dat blijkt alleen nog littekenweefsel te zijn (ik kreeg gisteren ook al niks meer uit die plek).

Ik kreeg zelfs het advies om hem weer lekker buiten in zijn oude vertrouwde hok te zetten want hij leek alleen wat gespannen. Ik ben helemaal happy en op het goed in de gate houden na lijkt alles over!!!

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren en mee denken, dat heeft me erg geholpen!

Vooral Kaatje-Kim....super hoor, je stond voor me klaar zonder me te kennen, geweldig!!!

liefs, Annelies

Wat FIJN! Echt super! Ben blij voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .