Ga naar inhoud

hoeveelheid voer


Lauwiejj

Aanbevolen berichten

heej allemaal..

ik gaf mijn nijntjes altijd gemengd voer omdat mijn ouders altijd gemengd voer uit de supermarkt meenamen (ik weet dat dat minder goed is maar ik dacht dat mijn ouders geen biks wilden geven omdat dat duurder was.. omdat ze altijd al zo klagen over de prijs van het voer) maar toen kwamen mijn ouders opeens thuis met hope farms super trio (volgens mij heet het zo;)) omdat de meneer van de dierenwinkel(!) had gezegd dat dit zo'n goed voer was voor konijnen:) en nou ben ik vandaag begonnen met overstappen op het andere voer dat ze nu voortaan zullen krijgen (al moet ik nu wel een deel zelf betalen.. heb ik er graag voor over;))

maar nu vraag ik me af hoe ik weet hoeveel ik moet geven.. ik heb hier op het forum al iets gelezen over 25 gram per kilo konijn ofzo, mijn konijnen wegen allevier (ze zijn dus met z'n vieren;)) tussen de 2.5 en de 2.7 kilogram. zou dat dan betekenen dat ik ongeveer 250 gram voer moet geven?? want op de verpakking staat alleen de hoeveelheid aangegeven in klein, middelgroot en groot ofzoiets en ik weet niet precies in welke categorie mijn nijntjes vallen.

en hoe weet ik nou hoeveel van dat voer 250(?) gram is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

20-25 gram is een richtlijn. Je kunt je konijnen het beste af en toe wegen om te kijken of ze op gewicht blijven. als dat neit het geval is moet je de hoeveelheid aanpassen. (Gijs krijgt al van begina af aan voor 2 kg biks en hij blijft prachtig op gewicht terwijl hij dik 3 kg is. hij moet dus ook ni meer hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .