Ga naar inhoud

8jarig konijn heeft een korstje boven haar oog.


ConniemySweety

Aanbevolen berichten

786878385_5_qHZF.jpeg

Dit is het konijn en het korstje waar ik het over heb. De laatste tijd lijkt het wel of ze haar oog aan die kant wat moeilijker open houd dan de andere. Is hier een speciale zalf voor? En komt dit gewoon door ouderdom of iets anders? Ze had het ook al toen we naar een dierenarts gingen voor iets anders, en toen vroeg ik het (was wel iets minder erg) en toen zei ie als het konijn er last van gaat hebben kom je anders maar weer terug maar ik zie nu niks ernstigs.

Ik ben net nieuw op dit forum dus sorry als ik iets fout heb gedaan.

alvast bedankt voor de antwoorden mijn konijntje is echt alles voor me! dus maakt mij niets uit of ik met mn loon van 2,55 per uur 500 euro moet sparen voor een operatie haha.:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Connie is echt heel erg bang voor de dierenarts, dus ik wil liever niet zomaar heen.

Connie zit ook alleen.. Ik weet dat dit zielig is etc. en op een ander forum kraakte ze mij alleen maar af daarvoor, maar ik kan er echt niets aan doen! Mijn ouders zijn helaas bepalend hierover en ik heb echt al veeel gesprekken met ze gevoerd over dat het veeel beter is voor con om een partner erbij te doen maar nee het helpt niet. ze krijgt heel veel aandacht, niet dat dat het compenseert maar het is toch wat.

Bedankt, ja zelfs de dierenarts zei dat ze mooi was :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Connie is echt heel erg bang voor de dierenarts, dus ik wil liever niet zomaar heen.

Connie zit ook alleen.. Ik weet dat dit zielig is etc. en op een ander forum kraakte ze mij alleen maar af daarvoor, maar ik kan er echt niets aan doen! Mijn ouders zijn helaas bepalend hierover en ik heb echt al veeel gesprekken met ze gevoerd over dat het veeel beter is voor con om een partner erbij te doen maar nee het helpt niet. ze krijgt heel veel aandacht, niet dat dat het compenseert maar het is toch wat.

Bedankt, ja zelfs de dierenarts zei dat ze mooi was :party:

Japie heeft ook vrij lang alleen gezeten, en je mannetje is er toch maar mooi 8 jaar mee geworden. Zolang hij dan genoeg aandacht krijgt.....

Tsja het is niet anders ;) Wel een leuk ding hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een vrouwtje haha. maar ik ben ook onduidelijk daarover hoor, zeg ook vaak genoeg hij terwijl het een zij is :P

Ze is zoiezo ook best dominant over haar hok, daarbuiten absoluut niet meer. daardoor gaat het oppakken soms wat moeilijk, maar als ze eenmaal opgepakt is en in haar mandje ligt,gaat ze altijd meteen lekker plat en oogjes dicht haha.:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze is er al eerder geweest, omdat we dachten dat ze bloedde bij het urineren. Maar gelukkig bleek er helemaal niets aan de hand te zijn en zal het in haar voer gezeten hebben. Ze was enorm gestresst, ik had haar mee in een mandje en telkens als de dierenarts haar eruit haalde, sprintte ze weer terug in het mandje. en zo hele tijd tot we haar in houtgreep hadden,zag er best zielig uit helemaal snel ademen etc. (terwijl ie nog niks had gedaan). Ze eet heeel goed haha ze heeft wat overgewicht namelijk. ze krijgt het beste voer wat er is, Selective. Ze drinkt ook goed naar mijn weten en keutelen doet ze echt veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, maar ze lijkt er absoluut geen last van te hebben. Maar soms dan vliegt ze naar de bak toe zeg maar waar haar eten ook staat om eten te krijgen.. en zie het dan maar te weerstaan haha. Wat ze weegt, weet ik niet. maar volgens mij heeft het niks met dit allemaal te maken

Nee ze heeft echt nergens anders bultjes etc. en ze is echt een mooi konijn voorderest qua vacht ook. Soms niest ze wel, misschien is dat relevant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om dat ze er geen last van lijkt te hebben, het gaat er om dat veel konijnen dood gaan door overgewicht, konijnen zijn daar heel gevoelig voor...

Nee, het heeft daar ook niet te maken, maar dat bedoel ik ook helemaal niet. ;)

Ze mag ongeveer 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, van SS zo'n 15 gram.. Daarna mag ze onbeperkt hooi eten (krijgt en doet ze dat ook? hooi is namelijk het belangrijkste) en groenten (altijd langzaam opbouwen). Krijgt ze verder geen snoepjes, knabbelstaven e.d.?

Neuh.. Af en toe niezen kan komen door stro wat wat stoffig is ofzo.. Pas als ze echt regelmatig gaat niezen, evt. in combinatie met snot enzo, moet je je zorgen gaan maken.

Tja.. Ik weet 't niet.. Ik vind het wondje er niet echt mooi uit zien, voor zover ik het vanaf hier zie.. Maar misschien valt het in het echt wel heel erg mee.. Ziet het er gewoon uit als een helend wondje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt wel snoepjes, yoghurtsnoepjes, en ja ze heeft het beste hooi wat er is met voldoende kruiden etc. Snot op haar neus heb ik nog nooit gezien, wel niest ze best vaak. Maar ik doe altijd op de bodem; zaagsel, daarboven stro en daarboven nog hooi. dus kan ook van het stro komen misschien.

Het korstje zit er al een half jaar ongeveer dus een helend wondje denk ik niet. maar ze is wel gewoon nog levendig en fit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is sowieso geen bodembedekking, dat neemt ook geen vocht op en houdt ook geen warmte vast, dus eigenlijk is het gewoon verspilling ;)

Hooi is om in te happen en stro is om in te stappen, zeggen we dan altijd..

Zaagsel is nogal stoffig, en veel konijntjes gaan daar inderdaad van niezen.

Yoghurtdrops zijn niet goed.. Ik weet niet hoe vaak je die geeft? Eet ze wel ook goed hooi?

Het zit er al een half jaar? Ohh...

Krabbelt ze het steeds open? Maar dat ze haar oog dicht houdt, betekent wel dat ze er echt last van heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus eigenlijk teveel.. Die snoepjes dienen echt met mate gegeven te worden en zijn eigenlijk helemaal niet goed voor konijnen...

Geef haar maar eens een beetje groenten, dat hoort bij het hoofdvoer van een konijn, en wedden dat ze daar net zo van smult als van die snoepjes?

Overigens lijkt het mij nog steeds verstandig om hier mee naar een konijnkundige DA te gaan. Zoals al gezegd is het niet normaal dat ze hier een halfjaar mee loopt, en heeft ze er duidelijk last van, anders doet ze haar oogje niet constant dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, het beestje moet naar de dierenarts!!!

Iets waar je echt geen 500 euro voor kwijt bent!

Bovendien moet het beestje afvallen, ook als hij heeel graag yoghurtsnoepjes lust.

(ik lust ook heel graag hamburgers maar eet ze ook niet iedere dag omdat dat niet goed voor me is)

En wat doe je zelf als je al een half jaar een open wondje boven je oog hebt? Juist naar de dokter!

Dus bel aub je DA en maak een afspraak en ga erheen!!

Geef hem wat meer groente en hooi en wat minder biks, en kijk of hij wat afvalt.

Doet hij dat niet moet je zijn voeding weer wat meer aanpassen net zolang tot hij op een goed gewicht zit!

Als je deze adviezen in de wind slaat en toch niet naar de DA gaat, en het konijntje ook niet wil laten afvallen tja dan vrees ik dat we je niet kunnen helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .