Ga naar inhoud

Morgen operatie


debbied

Aanbevolen berichten

Dit is zo ontzettend moeilijk, het is een tijdje geleden begonnen toen mijn nijntje last leek te hebben van een tranend oogje, daar zijn we toen mee naar de dierenarts geweest en hebben toen een zalfje voor meegekregen dat we twee maal per dag moesten aanbrengen in zijn oogje.

Het heeft ook even geholpen , maar het kwam toch terug, en nu begon hij ook te niezen , dus terug naar de DA, maar deze zei dat het waarschijnlijk gewoon een verkoudheid was en dat dit wel zou weggaan aangezien hij niet minder at dan normaal en ook geen gewicht verloren was en ook normaal dronk en zijn karakter was ook niet veranderd , hij ws nog steeds even levendig als altijd en even lief.

Gisteren hoorde we dat hij regelmatig echt moeite had met ademen , dus ik onmiddelijk terug de auto in met hem en naar de DA. Ze ging hem daar houden want het klonk niet goed en namiddag moest ik teruggaan.

Om 5 uur ging ik dus terug en vroeg aan de balie naar mijn nijntje maar ze zeiden dat ik even moest plaats nemen want de DA moest even met me praten,

Na het langste kwartier van mijn leven mocht ik naar binnen en kreeg te horen dat mijn nijn een groot abces heeft in zijn mond en dat er al veel is aangetast, ze zei zelfs dat het misschien een beetje een hopeloos geval was.

Ze zei dat we de keuze hadden , of laten opereren maar dat zou een dure operatie zijn van minimum 150 euro en dan daarna zouden we nog geen garantie hebben dat hij het zou overleven, of een spuitje geven.

Mijn hart brak, ik ben beginnen wenen en de DA zei dat als we het willen ze er zeker haar best voor zou doen, maar ik moest niet onmiddelijk beslissen , ze zei zelfs dat als ik het spuitje pas na de feestdagen wou zetten dat ik dan pijnstiller moest gaan halen voor hem.

Ik ben helemaal overstuur naar huis gereden en wist gewoon niet wat te doen, ik wil absoluut niet dat mijn vriendje pijn heeft maar ik wil hem ook niet zomaar opgeven. Daarom heb ik besloten om de operatie uit te laten voeren , morgen om twaalf uur gaan ze hem opereren , ik hoop echt dat ik de juiste beslissing genomen heb, dit is zo moeilijk . Heeft hier nog iemand ervaring mee ?

:( Het doet echt wel pijn om mijn nijntje zo te moeten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je , ik hoop het ook heel erg.

Morgen gaat een verschrikkelijk gespannen dag zijn.

De DA zei ook dat na de operatie het herstel veel zorg gaat vragen, waarschijnlijk moeten we hem gaan dwangvoeren en meerdere keren per dag moeten we de wonde zuiver maken , maar als dat is wat nodig is om mijn nijntje te helpen en redden zal ikdit zonder problemen doen, dan blijf ik lekker thuis met kerst .

Link naar reactie
Delen op andere sites

HĆ©Ć©l veel sterkte... De duimpjes en pootjes staan hier alvast omhoog...

Ik vind dat je goed doet aan die operatie, maar dat is ieder zijn mening... Ik weet wat je voelt en wat je meemaakt... Bijna 2 jaar geleden kreeg ik 't zelfde te horen, maar 't ging dan over de voeten van Ć©Ć©n van m'n paardjes... Opereren of hem laten afzien.. De operatie gaf geen kans op slagen en ging veel ā‚¬-tjes kosten en daarna een hele lange revalidatie (die me nog 't meeste ā‚¬'s van al heeft gekost)...

Het heeft me enorm veel gekost, de operatie, de revalidatie, veel geduld... Maar ik ben er in blijven geloven...

Bij de 8- wekelijkse controle verschoten ze altijd van zijn vooruitgang...

Zowel m'n paardje als ik hebben veel geduld gehad, hadden soms af en toe ruzie met elkaar, maar als ik hem nu zie, dat de operatie 99% geslaagd is, maak ik altijd een vreugdesprongetje... 6mnd daarna idem dito met m'n hond... Gescheurde kruisband... Komt in de meeste gevallen wel goed, maar weer geen zekerheid... Ook daar ben ik voor gegaan... Ze heeft nu enkel een lelijk litteken op haar poot, maar voor de rest loopt ze weer als de beste...

We denken aan jullie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het hopen dat het morgen goed zal gaan, maar we hebben best wel goede hoop , het is een vechtertje, ondanks de pijn die hij heeft is hij blijven eten , is hij even lief gebleven en bleef hij het zonnetje in huis , moest de situatie echt uitzichtloos zijn dan lag het misschien anders, de DA zei dat er 2 kans op 10 is dat hij volledig herstelt en zei dat er een mevrouw haar konijntje na drie van deze zware operaties toch volledig heeft helpen herstellen dus... We gaan ervoor , met sommige momenten als ik hem zie en hoor ademen kan ik het niet laten dan beginnen huilen omdat ik het zo erg vind en op andere momenten geloof ik er volledig in en geef ik hem wat pep-talk voor morgen, ik zie dat snoetje graag en zal er alles voor doen om hem te helpen .

Ik ben in ieder geval al heel blij met de reacties van steun want dat geeft me telkens wat extra nieuwe hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens jullie ook heel veel sterkte toe! Hoop echt dat het goed komt.

Wees voor jezelf wel erop voorbereid dat het ook NIET goed kan aflopen, hoe hard dit ook klinkt. Wanneer je voor jezelf alle hoop vestigt op een positieve afloop, komt de klap extra hard aan wanneer het fout zou gaan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist gebeld met de DA, de operatie is gedaan,maar ze is niet optimistischer geworden.

Hij had dus een gezwel in zijn wang dat al een deel van zijn kaak had weggevreten, en dat nu tot onder zijn oog zat, dat heeft ze gedeeltelijk kunnen weghalen,maar op dit moment heeft hij dus een gat van zeker 3 cm in zijn gehemelte, ze wist nog niet zeker of het een gewoon abces was of een echt kankergezwel .

Vanavond om zes uur kan ik kijken om hem mee naar huis te nemen en morgenvroeg moeten we teruggaan met hem omdat ze me dan gaat leren om de wonde zuiver te houden , ze zei ook dat dit iets is wat niet makkelijk gaat zijn , je moet echt in het mondje gaan en de wonde als het ware uitlepelen om al de troep eruit te halen, ook zei ze dat ze het op zich al een klein wonder vond dat hij de operatie op zich al overleefd heeft maar dat het nu toch bang afwachten is de komende dagen en dat we gaan moeten kijken hoe erg de pijn gaat zijn en in hoeverre het allemaal haalbaar gaat zijn.

Nu zijn er dus wel gemengde gevoelens , blij dat ie het toch al gehaald heeft , minder blij omdat het misschien toch nog slecht kan aflopen en we gaan moeten beslissen hem in te laten slapen .

Ik hoop echt dat we geen verkeerde keuzes maken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is inderdaad niet makkelijk..ik had wel een beetje verwacht dat het zo zou gaan lopen.

Je zit misschien niet te wachten op wat ik nu ga zeggen, maar is het voor de kwaliteit van leven van je beestje een verbetering als je hem in leven zou laten?

Een verkeerde keuze maak je nooit, hou dat goed in gedachten. Een keuze maak je uit eigen overweging, en die is nooit verkeerd. Hij kan slechts anders aan gaan voelen omdat andere mensen er een oordeel over vellen.

Heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop echt het allerbeste voor je konijntje! Wat een doorzetter zeg!

Maar blijf je wel continue afvragen wat zijn kwaliteit van leven nog is en zal worden. Zo te horen staat hem veel pijn te wachten. Maar als hij het goed doet en nog levenslust heeft is het dat misschien allemaal wel waard. En heeft hij na al die ellendige maanden weer een prachtige konijnenleven voor hem. Heel veel succes en sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja da weet ik en dat is ook het eerste dat ik tegen mijn DA zei en ze zei ook van dat we nu de volgende dagen gewoon even moeten afwachten om te kijken hoe het met pijn zit, natuurlijk als hij te veel pijn heeft zullen we de knoop doorhakken want hoeveel ik ook voor hem wil doen en wil houden hij mag niet afzien , dat zou ik niet aankunnen, maar als hij nu even moet afzien om daarna terug gelukkig te kunnen worden zal ik echt alles voor hem doen, de DA zei ook dat het eten en drinken misschien aanpassen wordt maar dat ze daar ook vanzelf een oplossing voor vinden net zoals sommige konijntjes zonder tanden moeten leren eten.

Maar echt waar , op dit moment vechten we voor hem maar als het te ver gaat stoppen we , we vinden gewoon dat hij nog een kans verdient en hem niet zomaar willen opgeven vanaf het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer het zelfde meegemaakt maar dan met mijn cavia.

Mijn cavia had alleen een grote tumor op haar buik. We hebben haar laten opereren, en na de operatie leefdde ze helemaal op. Ze werd een vrolijke cavia, terwijl ze daarvoor nogal schuw was.

Dus veel succes ermee!

Het komt vast allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn terug thuis met mijn schatje , oh een akelig gezichtje, zijn hele linkerkant is kaalgeschoren en dan met een paar draadjes erin,

ik ging hem halen en kreeg hem in zijn mandje en zei onmiddelijk mijn schatje toch, en hij draaide zich in een ruk om omdat hij mijn stem herkende en kwam tot aan het deurtje en deed zijn neusje tegen mn vingers aan,ik voelde me echt zo goed toen,

nu zijn we thuis en natuurlijk moesten we er op letten dat hij zo snel mogelijk zou eten en drinken , we hebben zijn flesje voor zijn mondje gehouden en hij is beginnen drinken, en dan hebben we alles wat we weten dat hij graag heeft voor hem gehouden, craquotten, hooi, hard brood, zijn biks en een wortel, hij snuffelde eens rond en is nog steeds bezig aan zijn wortel, mijn binkje toch, hoe goed van hem !!!!ik ben zo trots op hem.

Nu maar hopen dat alles goed zal blijven gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .