Ga naar inhoud

3 uren reizen?


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Hee, Sonia had in mijn topic bij Onverwachte nestjes adressen gegeven van dierenartsen, mijn moeder gaat ze binnenkort mailen of ze aan castreren doen, maar al die dierenartsen zijn zo'n anderhalve uur ver weg van ons huis.

Mag een konijn 1 1/2 uur heen reizen en daarna, na een castratie 1 1/2 uur terug??? Gaat het konijn hier niet dood aan?

Hier in Tunesië zijn er ook erg veel bobbels in de weg dus de auto gaat dus de hele tijd op en neer....?????????????????????????

Bedankt allemaal :):mdr::yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 graden, was het maar waar, ik zou denken ong. 10 à 15 graden is het hier.

Maar ik zet dat konijntje niet op mijn schoot, hij is bang voor mensen, ik kan m beter in een grote kartonnen doos doen met zaagsel als bodembedekking, biks en stro.????

Jep, Omdat in België de weg ook wel eens hobbelt probeer ik heb in zijn reisbox in mijn armen te houden, dan denk ik tenminste dat hij minder de schokken voelt. Ik heb hem ook de hele tijd aangehaald en tegen hem gepraat, maar als die van jou bang is voor mensen dan moet je dat maar niet doen.. behalve als hij jou vertrouwt natuurlijk :)

let er wel op dat stro en hooi en alles prikt, dus dat dat niet bij zijn wond kan komen op de terugweg. Gewoon een handdoek als bodem is ook goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een reisbox? Zo één als voor katten? Die vind ik zelf handiger als een kartonnendoos. Ik zou, om de reden die Catelootje aangeeft, handdoeken gebruiken. De eerste drie dagen na de operatie is het ook belangrijk dat je konijn op handdoeken zit (of kranten), maar niet op stro of zaagsel. Hooi kan je dan ook beter in een ruifje doen, zodat hij er niet in kan zitten. De wond moet namelijk schoon blijven. Neem ook wat lekkers voor hem mee, om hem na de operatie zo snel mogelijk weer aan het eten te krijgen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je schoot lijkt me algemeen niet zo'n goed plan... Als je dan hard remt, vliegt je konijn door de auto :s

Een vervoersbox of kartonnen doos in dit geval, lijkt me idd het beste plan.

De duur van de reis lijkt me niet zo'n probleem hoor. Ik heb al langere ritten gemaakt met de konijnen. Als hij onderweg niet wilt eten, bied hem dan op de bestemming of als je stopt af en toe wat aan en natuurlijk ook wat water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal :)

Ik heb geen reisbox, maar als ik nou mocht castreren en die da is verweg, dan kan ik toch op de heenweg toch wel op stro en terug op een handdoek?

Ik dacht dat ie na de castratie op een fleece deken moest????

En de eerste dagen na de castratie kan hij dan gewoon in zijn hok blijven??? en dan daar handdoeken???? poept en plast hij er dan ook op, smakelijk!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen reisbox hebt neem dan gewoon een stevige doos of houten kratje maar ga m alsjeblieft niet los op schoot of los in de auto vervoeren;voor je het weet zit hij aan de voorruit geplakt en dat wil je ook niet.

In een doos,bovenkant dicht en in de bovenkant gaten maken voor zuurstof lijkt mij het beste.

Fleecedeken of handdoek maakt geen verschil.Bij mij waren de handdoeken ideaal omdat ze makkelijk in de wasmachiene konden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .