Ga naar inhoud

Sophietje ziek :(


BunnyLover

Aanbevolen berichten

We moeten straks (om 18:00) naar de da met Sophie. Daarnet zat ik op de bank naar Sophie te kijken, en ging zijn borstkastje met schokken op en neer, ook zag ik een rood plasje op het kleed liggen (ik weet dat dit ook van de groetes kunnen komen, maar hij krijgt heel vaak andyvie en heeft dat nooit) Het opvangen van de urine is me nu nog niet gelukt, kweet niet hoe iemand dat van jullie dat altijd doet? Maak me erge zorgen, dit uur gaat heel lang duren! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn nu net terug........phoe wat was het druk!!!!!!

Het is waarschijnlijk een infectie aan zijn urineweg, hij heeft nu een kuurtje mee, ik moet wel goed in de gaten houden of hij goed blijft eten etc. en moet hem dus ook elke dag wegen. Als hij teveel afvalt dan moeten we meteen terug komen. Dat hij zo schokte is waarschijnlijk om ons te laten zien dat hij pijn heeft, Sophie heeft namelijk geen stembanden, dus kan niet gillen etc. Dat heb ik me daarnet laten vertellen namelijk, omdat hij al een paar keer iets gehad heeft waarbij ieder konijn zou gillen maar hij niet! Ze kunnen dit wel onderzoeken, maar ik vindt het niet echt nodig, zolang ik maar kan zien wanneer hij dus pijn heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank je wel, ik vind ook dat ze wel snel antibiotica geven hoor! Bij mensen doen ze dat expres niet omdat ze dan imuun ervoor kunnen raken, en bij mij geven ze mijn konijnen het iedere keer, zouden ze daar niets anders voor hebben? Weet ook iemand hoe ze aan zo'n infectie kunnen komen? En hoe het te verkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja antibiotica is het enige wat daar tegen helpt. Bij mensen geven ze vaak extra vitamine c om zo de zuurtegraad in de urine hoog te houden en een infectie te voor komen. Hoe dat precies bij konijnen zit weet ik niet heeft ze het al veel vaker gehad dan. Want als het iets eenmaligs is zou ik mij er niet te druk om maken. Gewoon genezen moet ze.

En zo snel wordt je niet imuun voor antibiotica hoor!

Ik heb al vele vele vele kuurtjes achter de rug en het werkt nog steeds!

Ze zijn alleen bang dat het op den duur niet meer zal werken van generatie op generatie....

maar voor jou bunny is het dus wel oke, zolang ze zich er maar goed bij blijft voelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

effe voor alle mensen die hier spreken over "zij": Sophie is een HIJ ;-)

Dank u Martine :) Het is idd een Hij

En ik vindt het idd heel erg om toe te kijken en niets te kunnen doen! Ik hoop dat het snel weer over is.......Abby is wel heeeeeell lief voor hem nu, ze wast hem al de hele tijd sinds we thuis zijn, heel schattig! Ik ga ze vannacht voor het eerst samen in de ren laten. Wesley gaat toch laat slapen en ik moet er vroeg weer uit........kan Abby Sophietje troosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .