Ga naar inhoud

Lekkere konijnen recepten


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jaah, das wel zo ja. Maar eigenlijk vroeg ik me af. Kun je dat taartje niet gewoon maken, en dan 1 druppel citroensap op doen, en uitsmeren?? Konijnen eten ook wel eens citroen XD. Maar kun je dat dan ook gewoon uit flesje doen?

hangt er vanaf wat er in zit:whistle2: als het pure citroensap is wel maar als er chemische dingen inzitten niet:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat konijnen citroen mochten :lol:??

Wat zijn jullie lui zeg, als hier wordt gezegt sinaasappels persen dan doe je dat toch ook gewoon!!

Simoon en Jsmn hebben nu al een paar gezegt dat dat niet goed is waarom zouden jullie dan nog verder zeuren??

En wat is het verschil tussen 1 drupje citroen en geen 1 drupje citroen? dan kun je toch beter helemaal niet doen ? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat konijnen citroen mochten :lol:??

Wat zijn jullie lui zeg, als hier wordt gezegt sinaasappels persen dan doe je dat toch ook gewoon!!

Simoon en Jsmn hebben nu al een paar gezegt dat dat niet goed is waarom zouden jullie dan nog verder zeuren??

En wat is het verschil tussen 1 drupje citroen en geen 1 drupje citroen? dan kun je toch beter helemaal niet doen ? :s

Wissem, het is voor het konijnenboekje. Bedacht door mij :bounce:Hun hebben de opdracht gekregen om recepten te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenkoekjes (+/- 12 koekjes)

Ingrediënten:

- 4 peentjes

- ½ appeltje met schil

- 5 centimeter komkommer met schil

- 1 handjevol ijsbergsla

- 3 bloemkoolblaadjes

- 4 soeplepels havermout

- andere groentes die je konijn lekker vindt.

Overige benodigdheden:

- sapcentrifuge

- kan om het sap in op te vangen

- bakblik bekleed met bakpapier

- oven

- steekvormpjes (of kleivormpjes)

- mengschaal

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.

Pers de groenten tezamen in de sapcentrifuge. Je zult ongeveer 3 deciliter vocht verkrijgen. Drink dit zelf op of geef het aan je konijnen als Konijnenlimonade. Vermeng de pulp, 3 soeplepels pulp op 4 soeplepels havermout, en de havermout goed met elkaar. Zorg dat het goed bindt. Het is het handigst als je het met je handen kneedt.

Druk dit uit op het schone aanrecht en steek er vormpjes uit met steekvormpjes. Je kunt natuurlijk ook balletjes draaien en deze platdrukken.

Plaats de vormpjes op het bakblik en laat deze ongeveer 30 minuten bakken in de reeds voorverwarmde oven. Controleer of de bovenkant goed gedroogd is, draai ze dan om en bak ze nog 20 minuten.

Laat de koekjes buiten de oven afkoelen en serveer ze aan je konijnen!

Zolang je alleen groenten en fruit gebruikt dat bekend is voor je konijn, kun je variatie op variatie verzinnen. Houdt er wel rekening mee dat dit wordt gegeven als extraatje, dus niet dagelijks drie koekjes!

Veel bakplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruithapje:

Nodig:

1 Banaan

1 Appel

Paar druiven

Wortel

2 Plakjes komkommer

Staafmixer/Blender

Bakje om het in te doen

Gewoon een lekkere fruithap, die van mij worden helemaal dol als ik het geef,

Meestal krijgen ze hier 50 ml op een dag.

Moet je het dan tot een drapje maken?? want als je een blender nodig hebt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenthee (hooithee)

Dit recept is zeer geschikt voor konijnen met diaree. De thee werkt stoppend en de kruiden hebben een gunstige invloed op het darmstelsel.

- 0,5 l water

- 1 hand hooi

- eventueel 1 eetlepel gedroogde weegbree of brandnetel (verkrijgbaar bij reformhuis)

Breng het water aan de kook. Doe het hooi (met de kruiden) in een maatbeker en giet hier het kokende water op. Laat dit een tijdje trekken en afkoelen. Zeef de thee en het is klaar om te serveren.

Let op: de thee is na bereiding maar 12 uur houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super Quin!!!

Ook echt super bedankt voor die plaatjes erbij. Maar waar kun je zogauw radijs halen?:$ Rond deze tijd:p

quin-6680-albums-gos-picture22764-salade-eten.jpg

Salade 1:

- Bladsla

- Ijsbergsla

- Komkommer

- Chinese kool

- Wortel

- Tomaatjes

- Mandarijn

quin-6680-albums-gos-picture22763-salade.jpg

Salade 2:

- Bladsla

- Wortelloof

- Komkommer

- Rucola

- Wortel

- Witlof

- Radijs

Salade 2 valt hier het meest in de smaak vanwege de witlof en radijsjes.. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .