Ga naar inhoud

last van kou?


mageremelk

Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik ben pas met mijn konijntje naar de da geweest, gewoon voor onderzoek, en hij was heel gezond, alleen oud (10 jaar) nu is het de laatste dagen koud, en ik merk dat hij wat lusteloos is, hij heeft zijn oogjes een beetje dicht en is niet heel springlevend, kan het zijn dat ie het koud heeft? we doen overdag de helf van het hok bedekken met doeken en snachts helemaal, ik heb ook een lading stro in zijn slaaphokje erbij gedaan, maar daar is hij niet gaan zitten (hij loopt wel gewoon dus hij kan er wel naartoe) dus als hij het koud zou hebben zou hij toch naar dat hokje gaan:S??....

ik hoop dat jullie kunnen helpen:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mageremelk, misschien issie een beetje eenzaam? Knap dat hij al 10 jaar oud is! :D

@Rene, voel maar eens aan de oortjes van je konijnen, en precies in het stukje ertussen tegen het koppie aan, als het daar warm is, en de oortjes zijn niet te koud, dan hebben ze het precies goed :)

Als je er een leuk vriendje voor uitzoekt, kunnen ze in de kou lekker tegenelkaar aan kruipen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, Ik ben pas met mijn konijntje naar de da geweest, gewoon voor onderzoek, en hij was heel gezond, alleen oud (10 jaar) nu is het de laatste dagen koud, en ik merk dat hij wat lusteloos is, hij heeft zijn oogjes een beetje dicht en is niet heel springlevend, kan het zijn dat ie het koud heeft? we doen overdag de helf van het hok bedekken met doeken en snachts helemaal, ik heb ook een lading stro in zijn slaaphokje erbij gedaan, maar daar is hij niet gaan zitten (hij loopt wel gewoon dus hij kan er wel naartoe) dus als hij het koud zou hebben zou hij toch naar dat hokje gaan:S??....

ik hoop dat jullie kunnen helpen:S

Is het mss geen optie om je konijn naar binnen te halen?

Omdat hij al vrij op leeftijd is, weet ik niet of hij uit zijn eigen het hok in zal gaan.

Toen mijn vorig konijn 10 jaar oud was, deed hij dit niet meer.

Bij de DA bleek dat hij licht aan het dementeren was.

In jouw geval zou ik probreren om hem naar binnen te plaatsen.

Zeker nu het 's nachts gaat vriezen.

In het voorjaar kun je 'm weer fijn buiten zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rene, voel maar eens aan de oortjes van je konijnen, en precies in het stukje ertussen tegen het koppie aan, als het daar warm is, en de oortjes zijn niet te koud, dan hebben ze het precies goed :)

Als je er een leuk vriendje voor uitzoekt, kunnen ze in de kou lekker tegenelkaar aan kruipen ;)

Kijk da tis nog eens een tip waar ik wat aan heb.

Want ook ik vroeg me af of mijn knijn t niet koud heeft in m'n schuurtje.

Tussen zijn oren voelt het lauwarm aan, gewoon lichaamstempratuur van een mens. Zijn oren zijn wel kouder. Is dit goed?

Als hij een hele avond bij mij rond hupst zijn ze veel warmer....

Heeft hij het koud of valt het allemaal mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben weer een lading dekens over het hok gedaan, eenzaam kan best zijn, ik kreeg hem toevallig, en ik was ook nog jong dus dat wist ik niet, niet dat het een reden is maar nu hij 10 is, dit klinkt nogal hard maar als hij overlijd heb ik dan nog een konijn over, en helaas kan ik de tijd niet meer vinden om ze de hele dag aandacht te geven:( maar met vakantie ben ik de hele dag bij mijn sgatje. over het naar binnen halen, ik ken een aantal mensen die hun nijn naar binnen hebben gehaald, maar door de temperatuursverschil zijn ze allemaal overleden...., hij is al wat vrolijker,

ik probeer zoveel mogelijk het naar zijn zin te maken:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .