Ga naar inhoud

Britje morgen operatie....


Mangootje

Aanbevolen berichten

Zag vandaag iets aan Bridget, ze zat er niet helemaal lekker bij. Van dichtbij bekeken zag ik dat dr neusje kapot leek. Wat bleek, dr lip is tot aan dr neus ingescheurd...Ik wilde dr oppakken, toen twijfelde ik of ik zag dat ze een pootje probeerde minder te belasten. Dus ik ben vanavond naar de dierenarts geweest, blijkt dr pootje gebroken te zijn! De ingescheurde lip dacht de da dat t misschien al van een paar dagen was, ik denk zelf achteraf dat t zaterdag was, want mijn pa was op bezoek en die heeft ze zien ruzieen. Maar ik heb niks gezien toen en ik heb gisteren ook niks gezien en ik ga iedere dag een of soms meer keer naar ze toe om ze wat groenten of een stukje brood te geven. Ik voel me zo schuldig dat ik niet beter uit mijn doppen gekeken heb. Maar t viel ook niet echt heel erg op. Arm Britje.

We hebben t wel gehad over evt sterilisatie zodat ze misschien minder ruzie maakt met t andere konijn, maar ik laat nu eerst alleen t pootje en de lip opereren, want t moest allebei via operatie zei de da. Drie ingrepen vond ik een beetje teveel voor dr. Ze heeft nu al genoeg ellende. Tja sommigen vinden t misschien gek dat je een konijn laat opereren, maar ik kan niet zeggen dat ze een konijn maar moeten laten inslapen omdat t te duur is! Ik vind mijn konijnen en caven net zo belangrijk als mijn katten. Alleen als een diertje pijn blijft houden of als een situatie uitzichtloos is zou ik zeggen nee dat doe ik een diertje niet meer aan, maar ik wil ieder dier gewoon helpen als t nodig is. Vind t wel zo sneu voor dr, ik hoop dat ze morgen snel bellen dat ik dr weer op mag halen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat sneu zeg. Ik denk niet dat er hier mensen zullen zeggen dat het vreemd of gek is dat je je konijntje laat opereren. In tegendeel. Ik zal je toppic volgen en hopen dat je meis er snel weer boven op komt en goed hersteld. Het is niet niks zeg..

Voel je niet te schuldig dat je het niet gezien hebt. Het kan wel eens gebeuren. Als je zelf al aangeeft dat je het gister niet gezien hebt, kan het heel goed zijn dat het vandaag pas gebeurd is.

Heel veel sterkte voor jou en je meis Bridget

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Heb dr net opgehaald. Ze noemen dr allemaal t konijn met t hazelipje haha. Ocherrum.... Dr lipje is netjes gemaakt, maar omdat ze een beetje van de wond moesten wegsnijden kan t zijn dat t iets langzamer herstelt. Dr pootje zit in een dik verband en ze moesten t pinnetje via de pols erin doen anders ging t niet, dus die moet er over een paar weken waarschijnlijk ook weer uitgehaald worden. Ze zit nu binnen, ik heb dr in een oude caviakooi, dan kan ze bijkomen, hou dr even goed in de gaten dat ze weer gaat eten en keutelen maar dat heeft ze nog niet gedaan. Maar dat zal misschien in de loop van de nacht wel weer komen. Ze kijkt best helder uit dr oogjes.

Tja hoe dalijk verder met die twee ruziemakers. Bij een sterilisatie is t ook maar de vraag of t helpt en ik vind t moeilijk om te bepalen wie van de twee t dominantste is. De een zit de ander achterna maar de ander lokt t soms ook uit door te erop te willen rijden. Nu eerst maar eens zorgen dat ze opknapt, dan gaat ze met kooi en al over twee daagjes terug naar de groep, zodat ze toch rust krijgt met dr pootje maar toch bij de groep zit zonder dat ze echt bij kunnen. Dan hoef ik dr niet na drie weken opnieuw te introduceren.

Ik ben blij dat ik dr weer veilig thuis heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat best goed, ik vond dat ze gisteren al best helder was, en ze had gisterenavond wel wat proberen te drinken en een klein stukje van een blaadje witlof op en een sprietje hooi maar meer niet. En net dr medicijntjes gegeven. Ik heb dr net wat worteltjes met loof gegeven, wie kan dat nou weerstaan ;) en daar begon ze meteen van te smullen. Ik wil eerst nog zien dat dr keutels weer op gang komen want zag vanochtend alleen maar ienieminie keuteltjes en sindsdien niks meer. Maar ja ik verwacht eigenlijk wel dat t vandaag allemaal wel meer op gang gaat komen. Wel af en toe lastig liggen met zon poot gespalkt. Arm beestje, maar ik ben trots op dr hoor, ze is een sterke tante-tje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft gisteren overdag niet zoveel gegeten, maar gisterenavond begon ze wat meer te eten. Maar t keutelen komt nog niet op gang, ik vond gisterenochtend wat minikeutels, dus ik hoopte dat als dat uit de weg zou zijn de rest op gang zou komen maar dat was niet. Ik heb dr nu op een kleed in de kamer gezet dan krijgt ze wat beweging voor zover dat met dr pootje gaat, ik hoop dat t dan op gang komt. T lijkt ook wel of t met sommige dingen niet lukt het eten, misschien dat dr lip nog zeer doet. Ik heb t nu nog wat fijner gesneden en wat brokjes geweld. Als t nu niet snel op gang komt bel ik toch even de da, want t duurt me nu te lang. Ze ziet er wel een stuk fitter uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeerd te dwangvoeren met nutripoeder, maar ze krijgt maar weinig binnen, omdat ze t vertikt door te slikken, mevrouw eigenwijs dat ze is...Ik probeer nu maar ook zoveel mogelijk met andere dingen te zorgen dat ze eet, want ze wil op zich wel eten maar t lukt nog niet zo. Heb net wat kruidenhooi gehaald die is wat fijner dan de gewone hooi en wat komkommer fijngesneden, want vochtige groenten is nu wel goed en misschien omdat t wat zachter is ook wat makkelijker te kauwen voor dr. Ik hoop dat ze daardoor wat meer gaat eten. Had even naar de da-assistente gebeld, ze gaat overleggen met de da en dan belt ze terug, ik vraag me af of ze niet iets voor dr darmen moet krijgen om t op gang te krijgen. of misschien toch een pijnstiller vanwege dr lip/neusje wat misschien toch nog zeer doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .