Ga naar inhoud

Wat nu?


Quin

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik weet even niet wat ik nu moet doen. Ik heb een voedster met een nestje van drie (nu vijf weken jong). Ik geef onbeperkt biks (SS). Onbeperkt is misschien een groot woord, zodra een bakje leeg is vul ik het niet direct aan maar ze krijgen wel veel. Dat wordt ook geadviseerd en dat lees ik immers overal. Nu zie ik de afgelopen dagen overal blinderdarmkeuteltjes liggen. Volgens mij van zowel de mama als de baby's.

Wat moet ik nu doen? Vers hooi hebben ze altijd tot hun beschikking, dat is het probleem niet. Groenvoer krijgen ze ook iedere dag een beetje. Ik heb al geprobeerd om ze meer hooi te laten eten door groente te verstoppen in een grote schaal hooi maar daar trappen ze niet in. De stukjes groenten worden er uitgepikt en het hooi wordt niet opgegeten. Ze eten wel hooi uit de ruif en de hooibal maar ook niet echt een hoeveelheid om over naar huis te schrijven.

Ik heb dus op dit forum gelezen dat bdk's niet opgegeten worden door te veel biks.. Maar dit is zo in tegenstrijd met het feit dat het gezin 'onbeperkt' biks moet krijgen. Dus wat nu? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .