Ga naar inhoud

mijn nijn knaagt


Natasja_Verkijk

Aanbevolen berichten

Ik weet alleen dat dit koppeltje ziek was, alle twee.

Meer weet ik niet omdat ik de achtergrond niet ken.

Een feit was dat de eigenaar met 2 (besmettelijk?) zieke konijnen zat in dit voorbeeld en ze maar gedumpt heeft.

Deze beestjes waren al vergevorderd ziek en men had al veel eerder naar een DA moeten gaan.

Dus wellicht een financieel struikelblok waarvan de beestjes en nog TIEN andere konijnen nu de dupe van zijn geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

okee...

Ik heb besloten om van de week naar de dierenarts te gaan vragen of ik mijn konijn kan laten onderzoeken, en hoeveel dat kost.

Mijn nijntje was ook gratis, heb hem op een camping in Noord-Brabant van een man gekregen die een kleine kinderboederij heeft daar. Hij had een heleboel Rex Dalmatiers gekregen van een fokker.

Het liefst wil ik natuurlijk ook zelf een nestje, maar wil eerst mn nijn laten onderzoeken. dan ga ik nog ff flink zeuren om een 2e konijntje :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee...

Ik heb besloten om van de week naar de dierenarts te gaan vragen of ik mijn konijn kan laten onderzoeken, en hoeveel dat kost.

Mijn nijntje was ook gratis, heb hem op een camping in Noord-Brabant van een man gekregen die een kleine kinderboederij heeft daar. Hij had een heleboel Rex Dalmatiers gekregen van een fokker.

Het liefst wil ik natuurlijk ook zelf een nestje, maar wil eerst mn nijn laten onderzoeken. dan ga ik nog ff flink zeuren om een 2e konijntje :bounce:

Wat?! Waarom? Ik dacht dat hier al duidelijk vermeld werd dat dit iets is waar je absoluut niet aan moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie vraag. Zo'n beestje heeft zelf helemaal geen besef dat ze eigenlijk jongen zou moeten krijgen en dat dit niet gebeurd.

een nestje is erg risicovol en onnodig. Daarnaast ken je de geschiedenis van je nijntje niet en weet je dus niet wat voor afwijkingen/gebreken er in de genen zitten die ze dus door kunnen geven. Zo heb je dus een grote kans dat je je nijn lichamelijke wrakjes op de wereld laat zetten

en om nog even in te springen op kosten: wat denk je wat voor extra kosten het met zich mee kan brengen?

Zeer onverstandig dus!!!!

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ervoor aan het sparen, voorlogig mag hij oveel mogelijk loslopen, en knaagt hij ook niet meer aan de tralies, ik heb sinds gister ook geprobeert een doek over z'n kooi te doen als ik ging slapen en dat hielp, hij trok hem niet naar binnen ofzo. morgen ga ik op de terugweg van school wat takjes verzamelen voor hem. Zodra ik genoeg geld heb voor een grotere, goede kooi, komt die er meteen, geloof me. maar aangezien mijn moeder vindt dat ik hem zelf moet betalen als ik een grotere wil, duurt het nog heel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .