Ga naar inhoud

Kiezen slijpen en steriliseren


Fluffie&Bunny

Aanbevolen berichten

Onze voedster Fluffie werd mager en ik ben afgelopen donderdag naar de da geweest. Ze heeft haakjes aan de kiezen en die worden afgeslepen onder narcose. Ze is vrij dominant, en is regelmatig schijnzwanger en voedsters krijgen vaak baarmoederkanker We hebben toen besloten om haar gelijk te laten steriliseren omdat ze dan toch al onder narcose is. Je hoort en leest dat het na de operatie vaak niet goed gaat of een lang genezingsproces en nu ben ik toch wel een beetje bezorgd, maar het is wel vor haar eigen bestwil, want iedere keer schijnzwanger geeft ook stress. A.s. donderdag om 9.30 uur kan ik haar brengen. Ik hoop dat alles goed gaat en misschien hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken?

Groetjes,

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zorg dat je pijnstillers meekrijgt!

Dit is heel belangrijk na een operatie.

Een konijn met pijn gaat niet uit zichzelf eten.

Dwangvoer is ook heel belangrijk om in huis te hebben na een operatie.

Mocht ze niet uit zichzelf gaan eten, kun je haar ten alle tijden dwangvoeren, want de darmen moeten op gang blijven & mogen niet stilvallen.

Dwangvoer is ook te koop bij je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een spuitje in huis om te dwangvoeren en donderdag vraag ik alles aan de da. Ik ben alleen bang dat het na de operatie niet goed gaat omdat je dat steeds vaker leest :(

Het gaat geloof ik meer goed dan fout... Ik had een poll gemaakt omdat ik ook dacht dat het meer fout ging. maar het gaat meer goed dan fout, althans, bij de mensen die nu gestemd hebben. Ik heb zelf mijn voedster laten steriliseren die al snel bovenop kwam. Ik hoop dat dat bij jou voedster ook goed komt! Ik duim voor je :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat geloof ik meer goed dan fout... Ik had een poll gemaakt omdat ik ook dacht dat het meer fout ging. maar het gaat meer goed dan fout, althans, bij de mensen die nu gestemd hebben. Ik heb zelf mijn voedster laten steriliseren die al snel bovenop kwam. Ik hoop dat dat bij jou voedster ook goed komt! Ik duim voor je :)

Fijn om ook een positief resultaat te lezen, schept weer wat moed, bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gek dat ze nog niks gegeten heeft zelf..

Heb je haar favo groenten in huis?

Dan kun je haar er een beetje mee plagen... gewoon voor het bekkie houden dus..

Bij mij draaiden ze toen steeds hun hoofd weg of deden ze er met hun kin overheen, maar aten ze zo soms toch een blaadje op. Peterselie en wortelgroen ging er hier toen goed in. Heel klein stukje brood kun je ook proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gek dat ze nog niks gegeten heeft zelf..

Heb je haar favo groenten in huis?

Dan kun je haar er een beetje mee plagen... gewoon voor het bekkie houden dus..

Bij mij draaiden ze toen steeds hun hoofd weg of deden ze er met hun kin overheen, maar aten ze zo soms toch een blaadje op. Peterselie en wortelgroen ging er hier toen goed in. Heel klein stukje brood kun je ook proberen..

Ik heb haar favo groente voor haar bek gehouden, maar ze draait nu nog haar kop weg, ook voor het brood.

Gingen ze bij jou dezelfde dag eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .