Ga naar inhoud

Wessel is een "het" en weer thuis...


Gaaies

Aanbevolen berichten

En ik moet eerlijk toegeven toch wel geschrokken te zijn. Ik hou hem nauwlettend in de gaten :$. Toen ik hem voor het eerst zag, schrok ik toch wel erg :frown:. Hij is zo suf. Zijn ene oogje zit dicht en uiteraard helemaal lam. Hij heeft inmiddels 2x "gedronken" en zich 2x een beetje gepoetst (nog niet gegeten). Af en toe krijgt hij een opleving en dan opeens zie je hem weer instorten. Hij heeft bij mij nu al enkele keren voor een hartverzwakking gezorgd door doodstil op zijn rug te gaan liggen. Als je naar hem toe gaat, draait hij gelukkig wel bij...

Ik weet dat het voor zijn eigen bestwil is, maar ik voel me toch nog wel schuldig hoor. Vanavond mag ons manneke bij ons op de slaapkamer, lekker bij de verwarming slapen (we hebben er een hoofdpijn voor over...).

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken wat betreft het niet eten?

Ik vraag me ook af of hij het niet te koud heeft. De kamer heeft inmiddels een temperatuur van rond de 24graden :$. Maar zijn oortjes en lijfje voelen koud aan. Helaas nog geen snugglesafe. Vriendlief gaat zo een kruik halen die we flink in gaan wikkelen.

791556253_5_7ESW.jpeg

Wessel drinkt!

791556385_5_JU0u.jpeg

Wessel laat ons schrikken...

791556524_5_vKAG.jpeg

Wessel warmhouden... straks ook mét kruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog één vraagje (sorry... Als jullie iets over papegaaien willen weten...?! :-))

We hebben een warmtelamp voor papegaaien. Die willen we zo boven Wessels kooi hangen, zodat hij zelf kan kiezen of hij het prettig vind er onder te zitten.

Hebben jullie ervaring met warmtelampen en konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warmte lamp weet ik niet maar ik vind hem er goed uitzien!

Houd hem in de gaten dat hij nu wel begint te eten, groenvoer, hooi of biks maakt niets uit zolang er maar wat ingaat! Geef hem maar lekkere groente ofzo wat hij normaal heel lekker vind want de darmen moeten aan het werk gezet worden.

Heb je wel pijnstillers meegekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat hij er goed uit ziet!

Hij heeft nog steeds niet gegeten, ik heb alles neergelegd wat hij lekker vindt en ik heb dit ook al voor gehouden.

Hij heeft voor 24 uur pijnstilling, ik vermoed injectie gekregen. Verder niets meegekregen.

Hij is nu aan het slapen. Hij beweegt op zich ook wel "veel". Hij is al 3x in en uit zijn hok gekomen. Daar even geslapen en nu ligt hij weer op z'n matje. tegen een kussen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend heeft hem voor 2 uur vanmiddag gebracht en om half 7 is hij opgehaald. Hij is bij een dierenarts geweest die zelf een tuin vol heeft met (enorme) vrijlopende konijnen. Bij de DA heeft hij niet gegeten. Ik heb zelf het idee dat hij pas later in de middag geholpen is, omdat hij nog zo suf is. Hij slaapt nu al een halfuur denk ik.

Ik heb geen dwangvoer. Kan ik dit zelf ergens van maken?

Vanochtend had ik wel meer in zijn bakje gedaan dan normaal. Dat heeft hij wel opgegeten. Maar ik weet nu of dit nu nog van toepassing is. Ik kan misschien nog een stuk hard brood proberen zodirect. Maar ik had gelezen dat dit slecht is voor konijnen. Dit wist ik de 1e dagen dat Wessel bij ons was nog niet en dat at hij toen wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onze mannetjes nadat ze voor mijn doen niet snel genoeg dronken wat hooi in water gedaan ff gesopt en toen met spuitje in bekje gespoten. daarna gingne ze eigenlijk vanzelf verder met drinken en eten. T leek wel of ze even op gang gebracht moesten worden. Normaal ga je water koken af en toe een pluk hooi erin doen en laten trekken= hooithee.

Geen pijnstiller mee? Das wel nodig hoor voor de 1 ste paar dagen.

En als je biks in water oplost en in een spuitje doet heb je ook eten.

Warmte hadden ze niet echt nodig bij mij, maar dat verschilt natuurlijk, Hij mag het ook niet te heet hebben, als het maar tochtvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het verhaal zo lees heb ik het idee dat jouw nijn pas echt NET uit narcose was en het daarom allemaal wat langer duurde, normaal gesproken is je nijn toch wel iets wakkerder als ie weer mee naar huis mag. Hebben hem misschien iets te snel meegegeven.

Maar inderdaad, hoe is het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat jullie er naar vragen.

Vannacht heeft Wessel bij ons geslapen op de slaapkamer. We hadden de verwarming aan en warmtedingen bij hem gelegd. Buiten drinken had hij niks op.

Vannacht een aantal keer gekeken bij hem, maar hij lag lekker te slapen.

Vanochtend nog niks gegeten en toen kwamen de zorgen... Daar wij allebei moesten werken, moesten we er maar op vertrouwen dat Wessel zou gaan eten. Tussen de middag is vriendlief heen en weer geraced. Wes had nog niks gegeten. De DA weer opgebeld en hij gaf aan dat we brood moesten geven en mocht hij dan nog niks hebben gegeten aan het einde van de dag moesten we morgen vroeg langskomen.

Gelukkig... kwamen we zojuist thuis en heeft Wessel zijn appelpart, worteltje, andijvie en halve boterham op!! Hij heeft alleen nog niet geplast of gekeuteld. Bij de DA had hij wel geplast zei de DA. We houden dit nog even in de gaten, anders gaan we morgenochtendvroeg alsnog langs.

Hopelijk is het ergste voorbij. Hij heeft nog wel natte oogjes, hopelijk gaat dit ook weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo had ook moeite met plassen. De dag erna had hij savonds na thuiskomst nog steeds niet geplast. Toen zette ik hem op mijn schoot en toch had hij een beetje stress want ineens kwam daar een hele grote plakkerige plas. Alsof de plasbuis een beetje verstopt zat met aangekoekte plas (lastig uit te leggen). Daarna was de plas gewoon. Verder had Turbo nergens last van.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'natte' oogjes komen waarschijnlijk door het zalfje wat op zijn oogjes gaat op het moment dat hij in narcose is, dat is om te zorgen dat zijn ogen niet uitdrogen, aangezien die open blijven tijdens narcose. Dat gaat ie straks vanzelf wegwassen, en dan is het weer netjes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een laatste update:

Het gaat goed met Wessel! Na anderhalve dag is Wessel weer langzaam maar zeker gaan eten en drinken. En na enkele dagen at hij weer normaal. Zijn ogen zijn lang nat gebleven. Nu begrijp ik waar dit door komt. Zijn vacht is nog steeds een beetje rommelig, maar verder is hij weer zichzelf. Hij kijkt weer lekker tv, komt bij je liggen, likt je af en hupst lekker rond in de kamer. Wel is hij 's avonds nog veel moe en duf. Maar ook dit zal wel weer verdwijnen. Hij moet nog een weekje wachten en dan gaan we hem koppelen aan zijn nieuwe vriendinnetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .