Ga naar inhoud

Sloom, lusteloos ziek konijn.


Karen

Aanbevolen berichten

De dierenarts heeft haar al twee keer bekeken en kon er niet achter komen waar het aan lag. Daarom nu dus de extra medicatie in de hoop dat het helpt. De hooithee heb ik idd snel weggehaald ze heeft het gister alleen gekregen en heeft er gelukkig bijna niets van gedronken. Ik denk niet dat ze last heeft van haar operatie aangezien deze in februari was. Ze krijgt antibiotica dus wat er verder nog gedaan kan worden? Geen idee....

Wat vervelend dat je DA niet weet wat er aan de hand is..heb je wel een Konijnkundige DA?

Je kunt ook nog goudsbloem proberen te geven. Dat versterkt de afweer, verminderd spijverteringsklachten, werkt ontgiftend, krampverminderend en spoort de stofwisseling aan.

Als je niet zo open staat voor de werking van kruiden moet je het zeggen hoor!

Zoek even in de lijst van Bunnybunch of een KKDA hebt;) Misschien kun je voor een second opinion gaan bij een andere DA, of een mailtje sturen naar Utrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze heeft geen longontsteking want daar is naar geluisterd. Ze krijgt AB: Doxoral Aqua Drops.

Ik ga haar temp niet meer opnemen is me vorige keer niet heel goed gelukt en weet eigenlijk zeker dat ze koorts heeft aangezien ze dat vanmorgen ook nog had. Wil haar liever niet nog meer strss bezorgen...

Ze keutelt nog niet.

Ze is ongeveer een maand geleden nog ingeënt. Weet niet zeker of dat ook VHD was want een van de twee krijg je maar één keer per jaar en de andere twee keer per jaar maar weet niet welke van de twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karen... naar welke dierenarts ga je?

Je woont in eindhoven...

In Helmond zit een goede konijnkundige dierenarts!!

Brouwhuis, Stijn Peters.

Ik wil je echt het advies geven om daar een afspraak te maken als je daar nog niet geweest bent..

Ik las dat jouw dierenarts ook op de lijst staat van konijnkundige dierenartsen...

Maar naar Brouwhuis gaan lijkt me in dit geval echt de moeite waard..

aangepast door Resii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ko is vandaag helaas overleden. Toen ik terug kwam van de dierenarts is ze in haar mandje overleden. We hadden hoop om haar te behandelen want we dachten dat we wisten waar haar koorts enz vandaan kwam. Ze had iets aan haar pootje. Leek wel een soort kneuzing. Omdat ze zo plotseling is overleden heeft de dierenarts een autopsie gedaan en ik krijg straks de uitslag.

Ben heel erg verdrietig maar ben blij dat Ko niet meer hoeft te lijden.

Bedankt voor jullie reacties, ik vond het forum een grote steun.

Groetjes Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft mij gisteravond nog gebeld over het resultaat van de autopsie. Ko haar huid was helemaal dood.....alle organen waren goed. Maar ze is dus overleden omdat haar huid aan het afsterven was. Klinkt heel akelig vind ik. De dierenarts weet niet waardoor dit komt en hij heeft het ook nog nooit gezien. We hadden haar helaas nooit beter kunnen maken, alleen als we het in een heel vroeg hadden ondekt was er een kans geweest. Volgens de dierenarts kwam daar dus ook de koorts vandaan. Hij denkt dat ze geen pijn heeft gehad. Ik hoop dat hij gelijk heeft. Aan de ene kant vind ik het wel een geruststelling dat we er niets aan hebben kunnen doen...ik denk dat het anders heel frustrerend was geweest. We hebben er alles aan gedaan maar helaas mocht het niet baten.

Bedankt voor al jullie berichtjes.

Groetjes Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .