Ga naar inhoud

Wat kan ik doen?


Toontje24

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb sinds afgelopen zondag (nu 2 dagen geleden) een héél lief konijntje van 2 maandjes oud. Het is een Teddy Dwerg rammetje.

De eerste dag was hij heel stil en zat in een hoekje van de kooi... Na een nachtje slapen was hij helemaal losgekomen en nu hups hij lekker door de kamer! Hij drinkt goed en eet veel hooi... alleen eet hij helemaal geen biks! Ik heb de biks die hij op zijn oude adres kreeg gemengd met biks van Hopefarm (supertrio).

Wat kan ik hier aan doen? Of is dit een normaal verschijnsel en zal hij over een paar daagjes gewoon gaan eten? We denken er al over om zijn hooi even niet aan te vullen, zodat hij dan hopelijk vanzelf aan zijn biks gaat beginnen, maar dat is ook wel zielig natuurlijk!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)

Oja, hij poept ook echt onwijs veel!! Is dit normaal??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag het hooi nooit weghalen.

Dit is de basisvoeding voor een konijnen & bixjes voor erbij.

Dat hij veel keutelt is alleen maar een goed teken :)

Dit wijst erop dat zijn darmen goed werken.

Toen opvangkonijn Adje de eerste dagen bij mij woonde at hij ook bijna geen bixjes, maar wel hooi.

Na een paar dagen is hij wel aan de bixjes begonnen.

Zeer waarschijnlijk moet je nieuwe konijn gewoon even wennen aan de nieuwe omgeving :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .