Ga naar inhoud

Nou 27november is de dag...


BunnyBaileys

Aanbevolen berichten

Dat Baileys een ex-ram wordt. Na lang na denken en het forum te hebben afgespeurd, ben ik toch maar bij zinnen gekomen en heb ik een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Rond de €80,- gaat het kosten, maar daar zit dan ook de medicatie bij in. Tussen 9.00 / 9.30 mag ik hem brengen en tussen 15.00/ 16.00 mag ik hem weer ophalen mits hij actief is en aan het eten is.

Ik ben nu wel al een beetje zenuwachtig, want ja stel dat het fout gaat. Dan weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Ik heb geen idee hoe mijn mannetje het gaat vinden, niet prettig denk ik, maar het vergroot wel zijn kansen in de toekomst op een vriendinnetje.. We gaan ergens in juli ook van huis verwisselen wat even wat groter is dan waar we nu wonen, dus dat is ook gunstiger voor Baileys.. Dan moet ik nog even een paar goede smoezen bedenken voor vriendlief, zodat hij dan ook overstag gaat, maar dat duurt in iedergeval nog een tijdje, maar dan kan ik het wel alvast bedenken.

Misschien kunnen jullie mij tips geven hoe jullie dat gedaan hebben :mdr:

Groetjes Mirne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes alvast! Ik heb nog nooit rammen laten castreren, wel sindskort een cavia.... Hij heeft er geloof ik helemaal geen last van gehad. Toen ik hem kwam ophalen (en Draak) zeiden ze al dat Elmo (de cavia) al het eten al op had en lekker levendig was. Maar ik weet niet hoe dat gaat bij konijnen, dus daar kan ik weinig over vertellen, sorry!

Succes met het overhalen ook! Hopelijk krijgt hij een vriendinnetje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er alleen een handdoek in.

Kooi zag er super saai uit.. gewoon een handdoek, plukje hooi ergens in het hoekje, en een bakje met water (uit flesje schijnt dan lastiger te zijn voor ze) aan de andere kant had ik een kruikje liggen, zodat ie daar tegenaan kon liggen als ie het koud had. Het huisje had ik ook weggehaald, want hij springt altijd en ik vond dat een beetje eng voor de wond :$

Als je Baileys zn kooi "saai" gaat inrichten vind ie niet erg hoor, hij is de 1e dag toch nog te suf.

Prioriteiten na zn castratie zijn: eten en keutelen!

Dag 2 was mijn konijn trouwens veel actiever; eerste wat ie deed toen ie weer fit was: zn waterbak door de hele kooi gooien, zodat het een heel waterballet werd. Daarna lekker door dat water heen rennen, en je aankijken alsof het doodnormaal is. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 2 nachtjes slapen. Ik heb de kattentransportbox van zolder gehaald en Baileys er aan laten wennen. Hij gaat eruit zichzelf in. Nu vindt hij het nog spannens maar straks niet meer.. Hij loopt nu trouwens constant zijn hok te verbouwen. Zijn wc stond altijd in de zelfde hoek, maar nu moet meneer daar persee liggen.. Dus ik heb de wc nu in de andere hoek gezet in de hoop dat hij daar ook gewoon op gaat.

En dan heb ik nog een vraagje over biks. Baileys is nu bijna 3kg (2810gr), maar volgens mij nog lang niet uitgegroeid. Maar ik heb geen idee hoe zwaar hij kan worden. Maar hoeveel gram biks mag hij nu krijgen en hoeveel gram groente?

Hij is nu 6 maanden en 1 week.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dan is ie al zwaarder dan mijn konijnen :o

Je geeft "gewone" biks toch, geen SS biks? Gewone biks is 25 gram per kilo konijn, dus 25x2,8 is het aantal gram per dag. Als je denkt dat ie nog iets meer nodig heeft, zou je het hem kunnen geven, mits hij zijn BDK gewoon opeet.

Al denk ik wel omdat je groente geeft, het voldoende zal zijn (anders is je konijn straks tonnetje rond, hihi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb Baileys afgeleverd! Ik voelde mij wel een beetje rot hoor, toen ik heb moest opsluiten. Hij keek me met zijn ondeugende oogjes zielig aan toen hem neerzetten op de balie van de dierenkliniek. Tussen 15.00 / 16.00 mag ik hem weer ophalen, moet alleen nog even kijken hoe, aangezien ik geen auto heb, en het een beetje te koud voor hem vindt, om 15min te gaan lopen. Mijn moeder moet namelijk met mijn oma weg en mijn vriend is aan het werk.

Maar het kan ook wel eerder worden als het allemaal goed gaat en Baileys weer een beetje levendig is. Dan bellen ze mij op en dan mag ik eerder komen. Dus fingerscrossd!!

Ik ga nu maar zijn hok schoonmaken en alles klaar zetten voor als hij thuis komt. Heb al wat Basilicum gehaald en haal straks nog even wat witlof, wortelloof en munt, want daar is hij zo dol op!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hoor! Mijn konijn is gisteren gecastreerd. Hij had ook haakjes aan zijn kiezen maar bij mij was het zo'n 100 euro duurder dan bij jou!

Met dwangvoeding en pijnstiller erbij.

Mijn konijn vond andijvie het lekkerst. Daar heeft hij het meest van gegeten qua groente. Basilicum lust mijn konijn niet. Grappig dat jouw konijn dat wel lekker vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Baileys is gestresst! thuis.. Het was allemaal goed gegaan, alleen moest hij een prikje krijgen om wakker te worden. Antibiotica heeft hij gekregen en pijnstillers en ik heb zelf ook pijnstillers meegekregen ik moet dan 2x op een dag 1,3 geven. Dus dat wordt een leuk feest, aangezien meneer een hekel eraan heeft om vast gehouden te worden. Doen ik zijn reismandje van de bovenkant open maakte, wilde hij eral bijna uit springen dus dat betekend al veel goeds volgens mij.

En hij heeft ook een klein beetje van een stukje appel gegeten en hij heeft al wat gedronken, dus nu afwachten tot hij gaat keutelen en plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het gaat met goed hem. Hij eet goed en hij eet zijn keutels zelfs op. Vanmorgen heeft hij ook eindelijk geplast. Maar nu moet ik dus 7 dagen lang kijken hoe het eruit ziet en 4dagen pijnstillers geven, maar meneer stribbelt erg tegen.. En ik weet niet wat ik hier aan kan doen.. :s Kun je die pijnstillers niet in een stuk komkommer spuiten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .