Ga naar inhoud

Raar gedrag Babbel


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Na een maand op vakantie te zijn geweest en Knabbel en Babbel een maand bij vrienden van mijn ouders zijn geweest ben ik zaterdag weer geland in Nederland en heb meteen Knabbel en Babbel weer opgehaald.

Er werdt me toen verteld dat Babbel aan een kabel had geknaagd maar de lamp die erop aangesloten was werkte wel nog, hij had de blauwe kabel nog niet door geknauwd. Ze wisten zo niet of hij ook een tik heeft gehad.

Ik en ook mijn vriend vermoeden dat ie wel degelijk een optater heeft gehad. Hij is verder heel actief, hij speelt, rend, eet, drinkt. Enige wat ons steeds opvalt is dat hij moeite heeft om uit de kooi te springen met zijn achterpoten. Hij springt eruit en dan lijkt het net alsof zijn achterpootjes niet mee willen en hij zeg maar een beetje blijft hangen met die achterpootjes. De rest werkt gewoon mee maar die achterpootjes is echt een raar en ook naar gezicht om te zien. We twijfelen hier of hij misschien een klap door dat stroom op die achterpoten heeft gehad en mijn vriend zegt dat ik hier misschien beter mee naar de dierenarts kan gaan. Ik heb zijn bekkie ook bekeken, niks aan te zien van brandwonden of iets dergelijks. Die achterpootjes blijft hier maar door ons hoofd spoken wat dat kan zijn.... Iemand een goede tip in dit geval wat ik het beste kan doen en wat het eventueel zou kunnen zijn? Alle tips zijn van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gelezen maar de meeste symptomen komen niet overeen met wat ik bij hem zie. Het is echt enkel een soort van geen grip op zijn achterpoten hebben als hij uit zijn kooi springt. Verder mankeerd hij niks, Hij eet en drinkt en maakt nog altijd bikies in de lucht. Als ik aan zijn poten kom trekt hij ze meteen weg dus hij dan zijn de zenuwen toch goed? Of begrijp ik het dan niet goed? Enkel als hij de kooi uit springt lijkt het alsof hij door zijn poten heen zakt. Is het dan toch het raadzaamste om vandaag nog naar de dierenarts te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is absoluut het raadzaamste om vandaag nog naar de DA te gaan.

Als hij nog binkies maakt, en reageert als je hem met 2 handen vastpakt, zo dat zijn achterlijf naar beneden hangt, en zijn achterpootjes vlak voor de rand van bijv. een tafel houd. Hij moet dan zelfstandig, als een reflex, zijn pootjes op de tafel zetten.

Het hoeft geen EC te zijn, maar kan ook een beginstadium zijn, en is het gewoon puur toeval dat het kort na het stroomincident is gebeurd.

De dierenarts(zorg dat je een goede konijnkundige DA hebt!) kan je er vast meer over vertellen. Beter een keer te veel dan te weinig hè;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .