Ga naar inhoud

geen biks eten


Turbonijn

Aanbevolen berichten

hallo. Mijn nieuwe konijntje Diesel doet het super goed!

Na 4 dagen is ze al zichtbaar tammer en een erg nieuwsgierig beestje. Klein beetje groente al gegeven en de keutels zien er goed uit.

Ze eet super veel hooi!!!! Ik denk dat ze zoveel hooi eet en daardoor geen plek meer heeft voor haar biks. Ze heeft nl nog geen biks gegeten (of heeeel weinig)

Kan dit?? Ik denk niet dat het erg is zo lang ze maar hooi blijft eten en goed drinkt maar wilde dit toch even voor de zekerheid checken.

Mijn andere konijn (Turbo) heeft het zelfde probleem maar dan een ander verhaal. Die eet veel groente en hooi. Hij eet de lekkerste zaadjes van het gemengd voer een beetje.

Voor de duidelijkheid, hij krijgt pas een nieuw bakje als hij ook de biks opeet. Dat deed ik altijd al maar sinds nijn dood is (1 week) eet hij de brokjes slecht. Maar zo lang hij hooi eet is er geen probleem denk ik ook??

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt je nieuwe konijntje biks, en het andere konijntje gemengt voer? Mag ik vragen waarom ze dan niet beide biks krijgen? Biks zijn nl. inderdaad beter voor ze, omdat daar gewoon al alles in zit wat ze nodig hebben. Tussen gemengd voor zitten vaak ook dingen waar bijv. veel suiker in zit. En konijnen pikken er inderdaad vaak alleen uit wat ze lekker vinden en dat zijn vaak de dingen die niet zo goed voor ze zijn.

Wat voor voer kreeg je nieuwe konijntje bij haar vorige baasje? Was dit ander voer? In dat geval kan het nl. dat ze aan het nieuwe voer moet wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat vergeet ik erbij te vermelden.

Turbo wil ik over een tijdje ook over gaan zetten op biks maar hij at het eerst wel hoor! Ik geef pas nieuw als het bakje lees was. Nu maar eerst de zak opmaken en laten wennen aan biks.

En Diesel kreeg biks vanuit waar ze vandaan komt en die hou ik op biks.

Ik had begrepen dat de 2 belangrijkste dingen water en hooi waren. Biks horen daar natuurlijk ook bij maar als ze iig maar genoeg hooi eten.

Misschien gaat Diesel wle biks eten als ze nog meer aan haar nieuwe huis gewend is.

Maar het is niet heel erg toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .