Ga naar inhoud

sophie blijft sukkelen met haar ontlasting!!!


bikkel

Aanbevolen berichten

Bikkel, doe die ontlasting eens in een potje en breng die langs de DA om naar het labo te sturen voor onderzoek.

Sommige DA'en verkiezen ontlasting van een paar dagen voor ze het naar het labo sturen. Dus dat moet je even met je DA overleggen. Maar gooi vandaag dus niet alles weg.

De stress en het feit dat haar darmen even niet naar behoren hebben gewerkt, kunnen ervoor gezorgd hebben dat haar darmflora ontregeld is.

Heb je toevallig protexin in huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe al preventief protexine in het water, dit doe ik al maanden. Ted, de da gaf aan dat Sophie een konijntje is wat extreem reageerd met haar darmen. Ik kan ze dag en nacht bellen dus dat is wel fijn maar ze is wel een gespreksonderwerp in de praktijk haha....

Ze geeft verder geen zieke indruk en doet gewoon haar ding alleen aan de ontlasting kun je zien dat het van binnen niet oke is....

Ik moet morgen wel een voedingssupplement halen, weet de naam niet meer maar ze gaf aan dat dat een goede ondersteuning was voor de darmen en dat ze een aantal konijntjes daarmee geholpen hadden maar dat het wel even de tijd nodig had en niet meteen werkt....tevens heb ik donderdag fibreplex gekregen, een probiotisch en prebiotisch supplement met extra voedingsvezels om de normale spijsverteringsfunctie te stimuleren...ik wacht even tot morgen en dan begin ik met die andere anders wordt het misschien teveel allemaal.

Ze zat vanmorgen achter de tv en ze was helemaal in dromeland, ogen dicht en af en toe tandenknarsen....doen ze dit ook tijdens het dromen? want voor de rest doet het dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is stilletjes, ik heb haar net carprofen gegeven en bactrimel.....ik voel met net z'on overbezorgde konijnenmama maar ik vind het moeilijk te bepalen wanneer je het risico moet nemen om ze ook maar even te laten.....ze heeft vanmiddag groen gegeten en hooi dus dat heeft ze binnen maar ik denk vanaf een uurtje of 3 heeft ze alleen maar gelegen althans mijn man trof haar op dezelfde plek aan als ik haar heb achtergelaten....ze had wel weer 2 keuteltjes aan haar staartje....

Ik hoop dat ze dadelijk na de carprofen weer wat actiever wordt.....

Ik moet morgen weer naar de da dat spul halen en mocht Sophie meenemen....het gekke is dat als ze daar is geweest ze iedere keer een opleving heeft, w.s dat gespoten medicatie sneller effect heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou gisteravond zag het er echt niet goed uit....vannacht om half 1 opgestaan en tot mijn verbazing zit mevrouw aan het groen te knabbelen en daarna begon ze aan het hooi, ze huppelde ook weer....en....de ren lag vol met plakkerige poep. Ik heb deze verzameld en in een doosje gedaan, vanmorgen om 7.00 reageerde ze meteen op de biks en weer lag er poep in de ren.

Omdat ze het weer beter deed had ik besloten alleen naar de da te gaan, met ontlasting!

Idd een darmvliesontsteking, 8 dgn 2 ker per dag bactrimel en acidophiluscapsules....verder de ontlasting onder de microscoop....wormeneitjes!!!! dus vanmiddag kan ik de panacur gaan halen, tevens ook voor Bikkel, geen sporen van cocc gelukkig!

En nu lijkt Sophie het weer goed te doen haha maar ik roep maar niet te hard want gisteren was ze weer futloos en dacht ojee dit gaat niet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig weet je nu waar het aan ligt, en kun je het goed gaan behandelen! Weet je ook hoe die darmvliesontsteking is ontstaan? Zou dit toch door de castratie/narcose zijn gekomen?

Ik wil nog even zeggen, dat ik je een super baas vind, hoor. Je zet je helemaal voor haar in! Hopelijk is ze over een paar dagen weer helemaal de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .