Ga naar inhoud

Dierenartsbezoekjes?


Mowgli08

Aanbevolen berichten

Nee, dat doe ik niet. Ik heb het zelf snel genoeg door als er iets niet goed zit, en ik heb ouders die dan direct met me meegaan naar de DA, zonder gezeur, dat is wel fijn. En verder wil ik ze de stress van het reizen niet aandoen. Bovendien is het nogal wat, met 4 konijnen naar de DA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik ook niet. Twee keer per jaar worden ze helemaal nagekeken voor het inenten en dat vind ik nu genoeg. Natuurlijk ga ik wel meteen als ik denk dat er iets mis is.

Daarbij vind ik het een hoop stress voor die beestjes om ' zomaar' naar de dierenarts te gaan. Het is echt niet hun hobby :P

aangepast door Resii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, geeft niet ;)

Ik ben met Mowgli nog helemaal niet bij de dierenarts geweest. Heb hier eergisteren gehoord dat hij wel ingeƫnt moet worden, dus dan zal hij er over een poosje toch aan moeten geloven! Nagels knippen doe ik gewoon zelf.

Nou ja, dan weet ik in ieder geval dat het niet preventief hoeft ;) Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas sinds april konijnen, maar ik ga niet zomaar naar de dierenarts. Enkel 2 keer per jaar voor de inentingen, dan kunnen ze gelijk gecheckt worden. Nageltjes knippen doe ik zelf van de konijnen en cavia's. als er iets mis is ga ik natuurlijk wel naar de dierenarts zoals laatst met jerom die zijn bekken heeft gebroken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels ook behoorlijk bekend daar;) Heb stage gelopen, en ben er helaas vaak geweest met Juultje..

Met de cavia een keer, en een keer met Jet die EC bleek te hebben, net als Juul. Gelukkig heeft Jet het wel overleefd, omdat we diezelfde dag nog heen zijn gegaan. Juul liet echt niets merken, en toen ze dat wel deed was het al te laat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga inderdaad in principe alleen 2x per jaar naar de DA voor de entingen (dan worden ze helemaal gecontroleerd), tenzij ze ziek zouden zijn of er iets met ze is.

Enten is nier normaal ergens in het voorjaar (april) en na de zomer (september), maar dat is per DA verschillend. Vaak kun je je bij je DA op een lijst laten zetten, waarna je automatisch een oproep krijgt voor de entingsdagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ook alleen voor entingen of als er iets mis is *klopt af*.

toen ik mijn nijntjes net had heb ik even gewacht tot ze geent konden worden, en heb ik ze ook meteen echt uitgebreid laten nakijken. ik ben wel van plan om ieder jaar 1 keer echt een goede checkup te laten doen. de andere keer vind ik het wel voldoende om gewoon te enten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .