Ga naar inhoud

Hij krabt de hele tijd aan zijn oren


Mowgli08

Aanbevolen berichten

Sinds eergisteren krabt Mowgli steeds aan zijn oren. Eerder deed hij het wel eens, maar nu blijft hij heel lang doorgaan.

Ik ben eergisteren ook begonnen met het geven van groente. Is dit puur toeval of zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? Hij heeft witlof en andijvie gegeten, verder heeft hij niets gedaan/gegeten wat hij normaal niet doet/eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schudt hij ook met zijn hoofdje?

Toen Pumbaa ongeveer 4 maanden oud was, begon hij zich ook flink aan zijn oortjes te krabben en met zijn kopje te schudden.

Hij kreeg hierdoor allemaal wondjes aan zijn oortjes.

Ik ben ermee naar de DA gegaan en hij bleek oormijt te hebben met een fikse oorontsteking.

Dit kan heel hardnekkig zijn. Ik heb er ongeveer een jaar mee gesukkeld.

Als Mowgli zich regelmatig aan zijn oortjes krabt, zou ik er even mee naar de DA gaan.

Zij hebben met de nodige hulpmiddelen zo in het oortje gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je echt duidelijk iets zien als je met een zaklamp in z'n oren kijkt?

Is het bijvoorbeeld rood of moet je echt korstjes zien.

Ik heb het namelijk ook gezien bij mijn konijn Fluffy. Als ze in haar hok zit doet ze het niet, maar laat je haar vrij lopen dan maakt ze van die rare sprongen van plezier maar schut ze ook af en toe met haar hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit even te zoeken op internet en ik kom dit tegen:

Kop schudden

Het konijn is vrolijk en schudt zijn kop heen en weer. Lijkt een beetje op een Binkie, aar dan zonder te springen. Soms komen de poten wel los van de grond. Het is blijdschap, gek doen.

Dit lijkt in ieder geval op wat mijn konijn Fluffy doet... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pluche doet dat soms ook , en dan gaat de dierenarts erin met zo een speciaal lang oorstokje

hij heeft soms last van veel oorsmeer en dat jeukt...

maar.. als hij vandaag ook nog blijft krabben zou ik zeker naar da gaan hoor

stel je voor dat het ontsteking is, doet heel veel pijn hé

groetjes

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft soms last van veel oorsmeer en dat jeukt...

Pumbaa had hier in zijn eerste jaar ook flink last van.

Hierdoor zat hij steeds met oorontsteking.

Ik kreeg als advies mee om hem preventief om de 3 maanden te behandelen met Surolan.

Dit is een oorzalf met antibiotica.

Omdat ik hier absoluut geen voorstander van ben, ben ik op internet gaan zoeken voor een homeopatische oplossing.

Het kwam er op neer dat ik iets moest hebben wat zijn oortje van binnen schoonmaakte zonder dat het schade zou aanrichten.

Via een collega kwam ik op de site http://www.dierendokter.nl/ uit.

Zij bestelt hier regelmatig producten voor haar huisdieren en heeft er goede ervaringen mee.

Hier heb ik Ear Relief besteld:

Voor het reinigen van het oorkanaal.

Ear Relief is een homeopathisch middel speciaal ontwikkeld om het oorkanaal schoon te houden en de oorgeur, oorsmeer en oormijt te verminderen. Het is eenvoudig toe te dienen. U vult het oorkanaal met het middel met behulp van de handige druppelaar. Om de oren goed schoon te houden dient u het 2 keer per maand te herhalen of vaker indien nodig.

Pumbaa heeft hier heel veel baat bij gehad & na een jaar waren de klachten verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje van 9 weken deed dit ook 1,5 dag achter elkaar steeds krabben enzo.

Toen heb ik tegen mn vriend gezegd als die er vanavond nog er last van heeft dan ga ik na de DA maar gelukkig is het over ( is nu een week geleden )maar ik blijf er wel op letten.

Binnenkort laat ik 'm inenten en dan ga ik gelijk vragen of ze voor de zekerheid even in zijn oortjes willen kijken, kan nooit kwaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .