Ga naar inhoud

Wat eten bij verstopping?


Elsjeee

Aanbevolen berichten

HOjj,

Mijn konijn heeft/had een verstopping. Ze heeft allerlei medicijnen gehad en nu nog, maar wat moet ze eigelijk precies eten nu? Ze eet wel weer bijna gewoon er zijn ook wel keutels, maar ze is nog niet helemaal beter. Ik geef nu vooral groente en hooi en soms wat critical care (vind ze lekker:mdr:).

Kan ik ook alweer biks geven en weer overstappen op haar normale voeding + extra groente?

Vast bedankt:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed blijven stimuleren dan! haha. Wat geef je haar voor eten? SS bevat ingredienten wat de eetlust op wekt. dat werkte bij gijs de laatste keer ook om hem over de streep te trekken :P ik geef nu ss en gewone biks (sochtends gewoon en avond ss) en in de rui periode geef ik nu zonnebloempitjes en als zn keuteltjes raar worden (kleiner misvormd of kettinkjes) dan geef ik er prozyme bij. Kan je nog neit zeggen of het werkt want ben sinds de zomer met ss begonnen (was laatste keer dat hij verstopt zat)en van het weekend met de zonnenbloempitjes. merk wel dat hij "mooiere" keuteltjes heeft sinds hij ss krijgt en hij drinkt meer (wat ook erg belangrijk is natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik doen :P.

Ik gaf altijd HF biks en ben sinds ik een proefzakje van de da meekreeg ook begonnen met SS :). Ik zal dur zo is wat SS geven dat was idd in het begin ook het enige wat ze nog wilde, ik denk dat ik nog maar geen HF geef.. :).

Waar helpen die zonnebloempitjes precies voor dan? En prozyme hebben we inmiddels in huis :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de olie in de pitjes helpt ze makkelijker door de verharing heen en geeft ze wat mer energie. Daarnaast heeft het een licht laxerende werking, ze raken er niet van aan de diaree, maar het blijft wat zachter waardoor ze het makkelijker kwijt kunnen. ik geef gijs nu elke dag een paar pitjes (max 6 a 7)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .