Ga naar inhoud

Konijn ziek?


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ik heb een vraagje: verleden week vrijdag at Miss White niet zo goed. Ze at vooral heeel langzaam. Ze deed lang over een biksje en ze deed ook heeel lang over haar snoepje, waar ze normaal een moord voor doet. Ik maakte me toen heel veel zorgen. Ik heb haar even wat water gegeven toen met een spuitje en de buik een beetje gemasseerd en toen ging het vrij snel daarna weer goed.

Vanmorgen sprong ze niet op voor het eten en weer at ze heel traag wat brokjes. Weer snel wat water gegeven, maar ook gelijk de dierenarts gebeld voor een afspraak. Toen ik vanmiddag thuis kwam, at ze weer uitgebreid hooi. Toch naar de dierenarts gegaan, hoewel ik twijfelde. De dierenarts voelde gewoon keutels in de darmen, maar ook een klein beetje gas (borreltjes). Er zat een klein haakje op de tong wat hij eerst niet goed kon zien, maar er zat toch een kleintje. Deze heeft hij eraf geknipt. Doordat ze niet zo lekker meewerkte, had ze wel een wondje op haar tong gemaakt ermee.

De dierenarts zei dat het misschien iets chronisch in de darmen was (dat had mn vorige konijn ook en die is uiteindelijk dood gegaan). Ik vroeg of het niet aan de tanden kon liggen (ze was ook wat afgevallen), maar hij zei dat het zich meestal anders uit bij tandproblemen.

Hoe vinden jullie het klinken? Kan dit komen door een haakje op de kiezen of kunnen ze daar geen gas/borreltjes van krijgen?

Ik heb nu een darmstimulerend middel en ze eet wel gewoon hooi nu, maar ik hoop gewoon dat er niks aan de hand is.

Ik wil graag weten wat jullie ervan denken! Ik ben echt bang dat ik dit konijn straks ook moet laten inslapen!

Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is 2,5 denk ik. Niet oud dus, maar de vorige is 1,5 geworden. Maar hij zei dus dat er misschien chronisch iets niet goed zat in de darmen, maar dat er toch ook een kleine kas was dat het aan de tanden lag. En ik denk ook niet dat hij NU dood gaat, maar als het chronisch is, wordt het steeds erger misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dierenarts is wel konijnkundig hoor!

Als hij morgen weer normaal deed, dan lag het waarschijnlijk toch aan de kiezen. En ik bedoelde inderdaad een haakje op de kiezen. Ik moest maandag laten weten hoe het ging. Maar ze doet wel redelijk normaal nu geloof ik. Ik let er nu natuurlijk extra op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, ik zie het, ze eet.

Naja, waarom ik dat vroeg.. Bij gas hebben ze vaak pijn, bij een haakje hebben ze vaak pijn (en ze heeft ook een wondje), en een konijn wat pijn heeft, eet niet. Dus vandaar mijn vraag. ;)

Maar gelukkig eet ze wel, dat betekent dus dat ze geen of nauwelijks pijn heeft..

Houd haar in ieder geval streng in de gaten (wat je ongetwijfeld zal doen) en masseer haar buik evt. Dit is altijd goed bij gas en verstopping, en zo kun je evt. verdere problemen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, er lijkt niks meer aan de hand. Ik heb net het eten geobserveerd en Mr Orange eet aanzienlijk sneller dan Miss White... Moet ik ze eten gaan geven in aparte bakjes of komen ze ook gewoon aan van hooi eten?

Ik denk dat het dan toch de haken op de kiezen waren...

Moet ik dalijk weer dat drankje geven.. arm beest.. zit ie natuurlijk niet op te wachten, maarja, pech

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .