Ga naar inhoud

Snap er niks meer van..


Elsjeee

Aanbevolen berichten

Hoj,,

Ksnap er echt niks meer van, kheb al twee keer een topic geopend over mijn konijn, die dan niet meer eet, zielig stil in een hoekje zit, oogjes dof en ver weg, als ik dan naar de dierenarts ging schenen de darmen een beetje van streek te zijn dus kreeg wat spul mee (tractonorm lax) Dan ging het weer goed, maar dan een week daarna gebeurd het weer.. Weer naar de da, zelfde spul mee.. Maar nu gebeurd dat steeds weer!? Het gaat weer een weekje goed en dan is het weer mis..

Nu is het weer mis, Ze eet eigelijk alleen nog SS-brokjes, zit stil in een hoekje, komt niet als ik wat lekkers heb, doffe oogjes..

Gister leek het weer goed te gaan ze kwam weer, haar oogjes wat minder dof, Maar nu ziet het er niks beter uit..

Weet misschien iemand wat er aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uhm.. normaal eet ze eigelijk helemaal niks.. en dan was het na een dag weer over.. Ik ben de laatste keren niet naar de da geweest want ik had dat laxeermiddel nog, bij de da kreeg ze nog wel een spuitje.

Ze is vooral heel zielig eigelijk, je kunt volgens mij wel zien dat ze pijn heeft, ze heeft ogen ook (half) dicht en de ogen liggen ver naar achter, in dur buik voel je wel keutels zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je goede kennis hebt van de stoelgang van je konijnen kun je zien welke keutels van welk konijn zijn... hehe. Dat is nu namelijk wel even belangrijk om te weten.

Maar dat ze slecht eet en reageert is wel iets waar je actie voor moet gaan ondernemen vrees ik, en ik denk dat laxeermiddel je hier niet mee gaat helpen om de darmen weer goed op gang te krijgen.

Is haar gebit ook al een keer nagekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre is het gebit geinspecteerd? Alleen de voortandjes of heeft hij/zij ook nog naar de kiezen gekeken?

Ik vermoed zelf dat het terugkomt doordat door de laxeermiddelen het probleem tijdelijk even weg is, maar niet verholpen is... Het spuitje wat ze bij de DA kreeg, wat zat daarin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog niet zo lang gekoppeld is kan ze ook een verstopping door stress gekregen hebben......Ik zou haar apart op een handoek zetten kijken of ze eet en keuteld.

bied alleen groen voer aan en haal pijnstilling en ciseral,primperite voor de darmen op gang te houden naast het lax middel wat je al hebt.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vermoed dus ook dat het of iets van verstopping/darmproblemen of een niet bekend gebitsprobleem zou kunnen zijn. Heb net de oude topics doorgelezen en krijg ook wel het idee dat de DA niet echt een idee heeft van waar hij/zij mee bezig is en dat een bezoekje aan een konijnkundige DA wel aan te raden is nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit al haar hele leven samen met haar.. Tzijn zusjes.. kweet dat dat niet zo slim is.. Kwam ik later pas echt achter.. :$

Alleen groen? Ik dacht juist dat dat niet moest.. ghehe.. :$

Uhh.. ze zitten nu buiten, is het dan wel slim om dur naar binnen te halen? en daarbij willen mijn ouders dat denk ik ook niet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen is makkelijker te verteren, als jij ziek bent heb je waarschijnlijk ook geen dringende behoefte aan een lekkere zware stamppot boerenkool maar neem je genoegen met een soepje en een beschuitje.

Zit er een konijnkundige DA bij jou in de buurt? Want daar zou ik nu dan wel contact mee op gaan nemen, en ervoor zorgen dat je ciseral&primperan/metocloral meekrijgt en evt ook een pijnstiller, en ook vragen of ze haar kiezen na willen kijken. Kiesafwijkingen kun je namelijk niet zomaar kunt zien als je even snel kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, moet het perce vanavond?

Dan nog iets.. Mijn ouders vinden het eigelijk een beetje onzin dat ik naar een andere da wil, ze vragen wat het verschil is en of ik niet gwoon aan deze da kan vragen om die middelen, weten jullie daar mssn antwoord op?? :)

Dat in de schuur is mssn wel een idee. Waarschijnlijk wordt ze dan wel levendiger..

En, ik heb wel is een beetje gemasseerd, maar ik weet niet zo goed of ik het goed doe.. En ze liep ook weg toen..

Dus groen op het menu! En wat is dan precies die zware stamppot boerenkool? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, moet het perce vanavond?

Dan nog iets.. Mijn ouders vinden het eigelijk een beetje onzin dat ik naar een andere da wil, ze vragen wat het verschil is en of ik niet gwoon aan deze da kan vragen om die middelen, weten jullie daar mssn antwoord op?? :)

Dat in de schuur is mssn wel een idee. Waarschijnlijk wordt ze dan wel levendiger..

En, ik heb wel is een beetje gemasseerd, maar ik weet niet zo goed of ik het goed doe.. En ze liep ook weg toen..

Dus groen op het menu! En wat is dan precies die zware stamppot boerenkool? :P

Ik zou wel naar een konijnkundige dierenarts gaan. Het is namelijk zo dat bij de opleiding diergeneeskunde het onderwerp konijnen zeer beperkt is en dus veel dierenartsen geen idee hebben hoe of wat en zo al snel een verkeerde diagnose stellen, met alle gevolgen van dien. Daardoor krijg je verkeerde medicatie, begeleiding en nazorg waar jij en je konijn de dupe van worden.

Konijnkundige dierenartsen hebben zich vaak tijdens/na hun opleiding nog verder verdiept in konijnen om zo konijnen beter te kunnen onderzoeken en helpen.

Dat van de stamppot boerenkool is een vergelijking... wat eet jij graag als je ziek bent? Geen dingen die als een baksteen in je maag belanden, maar juist de wat lichter verteerbare dingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .