Ga naar inhoud

Diaree


rabbitm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ging net even mijn konijnen eten geven en toen ontdekte ik wat diaree in het hok het was maar 1 beetje. Ik heb 2 konijnen dus ik ging even kijken van wie het afkwam. Ik heb bij de kontjes gekeken, plots ontdekte ik bij 1 konijntje dat er wat restjes diaree aanzaten. Ik heb het nog niet weg gehaald, en ik weet ook niet of dit eenmalige diaree is. Zelf geef ik bij diaree peterselie, als ik hooithee zou gebruiken zou dit de eerste keer voor mijn konijnen zijn. Mijn vraag is: Zal ik meteen hooithee geven of zou ik nog even afwachten om te kijken of het misschien eenmalig is. Ik heb wel vaker diaree gehad dat trok vanzelf weer weg met behulp van peterselie, ik heb momenteel geen peterselie in huis. Heeft iemand misschien nog tips om diaree te verhelpen, zou het dan ook eenmalig zijn... ik weet wel zeker dat het maar bij 1 konijn is.

Alvast bedankt!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het konijntje met de diarree aan het kontje nu gerust hooithee geven.

Maar dit werkt alleen als de diarree veroorzaakt is door bijv. groenten of als hij/zij iets anders gegeten heeft wat ie niet kan verdragen.

Mocht de diarree blijven aanhouden, moet je ermee naar de DA voor een onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het maar eenmalig is want veder liggen er verse keuteltjes.....

Maar het probleem is: ik heb 2 konijnen dus bij de ene zou de hooithee stoppend en goedwerkend efect hebben en bij de ander zou het dan erg stoppend en een slecht effect hebben.. (want die heeft het niet nodig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .