Ga naar inhoud

nagels knippen


fluffy89

Aanbevolen berichten

de nagels van mijn voedster moeten geknipt worden,

ik heb dit nog nooit eerder gedaan omdat ik haar pas vanaf juni heb.

ik heb geprobeerd haar op te pakken maar ze blijft egt niet stil zitten.

ik hoorde wel dat je het bij dierenwinkels kan laten doen maar ben bang dat het weer zo veel stress op levert om haar daar mee naar toe te nemen in de auto.

weet iemand hoe ik dit moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het heel simpel

ik heb het van de week ook voor het eerst gedaan...

en het ging heel goed af

ik had ze bij mij op de aanrecht gezet onder een dekentje zo dat ze niet uit glijden

je pakt je konijn zet hem op zijn kontje en met de rug tegen jou buikje aan... je houd hem onder zijn twee voor poten onder vast zo dat hij/zij niet snel weg kan glippen

met scherp licht kun je zien tot hoe ver je knippen kunt...je moet niet te ver knippen want waar het donker wordt mag je niet meer knippen...want dit het leven....

Als het goed is heb ik het zo goed verteld...

anders moeten mij mede bbers me maar verbeteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit precies met hetzelfde probleem. Het konijn vasthouden/stilhouden is een enorm gevecht. Ik las dat het konijn op z'n rug leggen werkte en het konijn dan rustig zou worden, nou dan heb ik hier geen konijn denk ik, wat een vechtertje.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar de dierenarts ga met het beestje, wellicht ook voor een consult en castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn laat zich ook echt niet op zijn rug leggen.

Ik zet hem op het aanrecht en houd hem dan met 1 arm goed vast. Omdat hij op zijn eigen poten staat heeft hij meer het idee dat hij niet vastgehouden wordt en is dan rustiger. Bovendien kan hij niet vallen omdat hij op het aanrecht staat. Daarna poot voor poot de nagels knippen.

Ik vond het de eerste keer ook eng hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt op de rug leggen juist heel goed. Moos is echt onhandelbaar als het gaat om nagels knippen. Had alles al geprobeerd maar niks hielp. Totdat de dierenarts me vertelde dat als je een konijn op zijn rug legt hij in een soort trans komt. Vandaar dat konijnen daar rustig van worden. Bij Moos helpt het heel goed en ik kan rustig zijn nagels knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .