Ga naar inhoud

Scheve tanden


Joycie86

Aanbevolen berichten

Maandag de nijntjes wezen inenten.

Zagen er allemaal prima uit en in goede conditie :yes:

Alleen heeft Merlijn scheve tandjes wat ik dus goed in de gaten moet houden. Hij eet goed, erg goed zelfs.

Het kan zijn dat hij er verder nooit last van zal krijgen en ik moet goed letten op dat hij niet minder gaat eten of gek met zijn mond gaat trekken.

Wat voor een ervaringen hebben jullie met een konijn met scheve tanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor wel regelmatig iemand aan het drinkflesje trekken dus het zou maar zo kunnen zijn dat hij dat is. Ik zal er is op letten.

Is het verstandig om 1 keer in de week naar zijn tandjes te kijken?

Ik zou het echt niet weten of hij zijn mondje gestoten zou kunnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb geprobeerd een foto te maken maar kreeg m maar niet scherp. Merlijn maar weer laten lopen, die kan er ook niets aan doen dat ik niet met mn camera om kan gaan!

Gek genoeg vind ik het er helemaal niet gek uitzien! Ik ben dan ook geen kenner. Maar heb het idee dat ze wel rechter zijn dan toen met zijn entingen. Dat kan toch niet in zo'n korte tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorig konijn *Balou* had scheve tanden of eigenlijk een verkeerde beet.

Zijn ondertanden stonden over zijn boventanden met als gevolg dat deze bleven doorgroeien.

Uiteindelijk heb ik alle snijtanden laten verwijderen, waardoor het probleem verholpen was.

Een normaal konijnengebit is zo op mekaar afgesteld dat tanden & kiesjes mekaar automatisch afslijten, want deze groeien constant door net zoals onze nagels.

Zodra een tandje of kiesje scheef staat wordt deze niet meer fatsoenlijk afgesleten.

Dus mijn advies is om het heel goed in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .